AT&T på egna ben i Norden

Telekomjätten AT&T har utsett Anders Juhlin som ny Nordenchef och satsar nu starkt på den nordiska marknaden. Närmare kundkontakter och snabbare beslutsvägar är resultatet när Norden blir egen affärsregion.

AT&T på egna ben i Norden

Den amerikanska telekomjätten AT&T har omorganiserat sina affärssatsningar, vilket innebär att Norden blir en självständig region. Tidigare ingick Norden under Storbritannien, men nu är man redo att stå på egna ben. Anders Juhlin går från att vara nordisk försäljningschef till att nu axla rollen som AT&Ts Nordenchef. Hans huvuduppgift blir att skapa närmare kontakter med de lokala kunderna.

– AT&T har etablerat ett mycket starkt och professionellt team i Europa, som det är mycket stimulerande att vara en del av. Vi har byggt ett av världens största globala nätverk och mest omfattande tjänsteutbud, vilket gör oss till den självklara globala operatören på den nordiska marknaden, säger Anders Juhlin.

Snabbare beslutsvägar

Med den nordiska regionen som en självständig affärsregion lovas snabbare beslutsvägar, vilket innebär att kunderna snabbare kan få igång nya tjänster och enklare upprätta internationella förbindelser.

– Det här skall ses som en förlängning av vad vi initierade redan 2006 – vi har blivit flygfärdiga och är nu redo att ta nästa steg i vår utveckling. Norden tillhör från och med nu de viktigaste regionerna i EMEA, berättar Anders Juhlin.

Företagets fokus är att tillhandahålla tjänster och nätkapacitet till företag med globala behov och man samarbetar med flera nordiska företag, bland annat Ericsson, Metso och Cardo. Bland annat erbjuder AT&T Gbit ethernet för tal, video och data via mer än 1500 mpls-noder över hela Norden.

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Få nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.