Bahnhof nöjda över förstaplatsen: ”Vi lyssnar på våra kunder”

bredband Bahnhof har högst kundnöjdhet bland företagskunderna enligt Svenskt Kvalitetsindex. Marknadschefen Markus Eriksson berättar om nyckeln till framgångarna.

Bahnhof nöjda över förstaplatsen: ”Vi lyssnar på våra kunder”

Bahnhof toppar listan för nöjdhet bland företagsbredbandskunder med 74,5 procent i SKI:s senaste studie, något som operatören är väldigt stolt över.

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.

– Det är givetvis något vi ser väldigt positivt på, det är glada miner på alla avdelningar här idag. Framför allt är det är ett erkännande från våra kunder vilket är det viktigaste, det är dom vi finns här för. Det här har varit en gemensam ansträngning från hela företaget, säger Markus Eriksson som är marknads- och kommunikationschef hos Bahnhof.

Vad har varit nyckeln till den här framgången?

– Vår teknik är givetvis en stor anledning. Vi har inga fyrkantiga mallar som vi följer utan vi lyssnar på kunden och levererar vad det är dom vill ha utifrån deras önskemål, oavsett om det kommer till bredband eller wifi-7-lösningar. Det är viktigt att vi som företag är anpassningsbara och inte sätter konstgjorda begränsningar i hårdvaran för sakens skull. Den andra stora anledningen är just vår kundkontakt som ger oss möjligheten att leverera dom här lösningarna.

”Vi vill spetsa vår portfölj”

Möjligheten att kunna ha det mesta in-house, både kommunikation och teknik, är även det en viktig del i processen för Bahnhof att kunna leverera bra kundservice enligt Markus.

– Att kunna ha allting under samma tak är en stor fördel för oss oavsett om det kommer till våra installationstekniker, kundservice eller försäljning. Alla avdelningar vet vad de andra gör och hur tekniken utvecklas och ger oss möjligheten att kunna bemöta våra kunder med både trovärdighet och professionalism. Det hjälper oss givetvis även att ha kortare ledtider.

Hur ska ni jobba för att bibehålla förstaplatsen nu när ni nått dit?

– Det är för det första det givna målet för oss, når man dit så vill man inte släppa den och vi tar ingenting för givet. Vi kommer att fortsätta ta fram nya tjänster och även utveckla och anpassa våra redan existerande i samma anda som tidigare, det vill säga på det vis våra kunder efterfrågar.

Bahnhof var även uppe och nosade på i topplaceringen när det gäller kundnöjdhet för bredband hos privatkunder då de kom tvåa bakom Ownit.

– Att vara tvåa är inte gott nog för oss utan vi kommer göra allt vi kan för att nå förstaplatsen även där. Vi vill spetsa vår portfölj och kundservice ännu mer för att kunna leverera den bästa produkten till våra kunder. Det är som sagt dom vi finns här för och vi vill vara nummer ett.

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Få nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.