Han leder Telenors nya bredbandssatsning

nytt jobb Erik Linde går in i operatörens ledningsgrupp och ska leda en ny division med fokus på bredbands- och tv-tjänster.

Han leder Telenors nya bredbandssatsning

Nu sjösätter Telenor en storsatsning på bredband och tv-tjänster. Det blir Erik Linde som ska leda den nya divisionen, som siktar in sig på både företagskunder och konsumenter.

Det innebär att Erik Linde i sin nya roll som cmo kliver in i den svenska ledningsgruppen på Telenor. Han arbetar på Telenor sedan fler år tillbaka och har bland annat varit ansvarig för Vimla. Senast kommer han från en position som ansvarig för Telenors och Ownits tv- och bredbandstjänster för konsumentmarknaden.

– Att accelerera vårt förändringsarbete inom detta område och samla kompetensen i ett gemensamt affärsområde är helt rätt väg att gå och en satsning jag är säker på kommer att ge resultat i form av bättre värde för kunderna såväl som bättre lönsamhet för Telenor. För egen del ser jag fram emot att komma tillbaka från min föräldraledighet och få leda detta arbete, säger Erik Linde, i ett uttalande.

Enligt Telenor kommer den nya divisionen sysselsätta omkring 230 personer.

– Vi har under en lång period genomfört förändringar för att stärka erbjudandet, effektiviteten och vår position på marknaden för fasta tjänster, initiativ som har gett goda resultat. Nästa steg blir att samla kompetens som jobbar med dessa tjänster, både tekniskt och kommersiellt. Jag är övertygad om att Erik Linde är rätt person att leda det arbetet och vi välkomnar honom in i ledningsgruppen för Telenor Sverige, säger Bjørn Ivar Moen, vd för Telenor Sverige, i ett uttalande.

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Få nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.