På vilken teknik bygger er plattform: Flexitel bygger på vår egenutvecklade mjukvara och distribueras utifrån egen driftmiljö. Samtliga funktioner och applikationer är en fullt integrerad del i plattformen.
Flexitel från Datatal – molnväxelguiden 2022
![Flexitel från Datatal – molnväxelguiden 2022](https://techtidningen.se/wp-content/blogs.dir/sites/12/2022/10/molnvaxel2022-800x338.jpg)
Någonting är fel
Läs vidare – starta din prenumeration
Er största kund: 500-1500 anknytningar.
Er minsta kund: 1-10 anknytningar.
Den största fördelen med er molnväxel: En svenskutvecklad produkt där tanken är att både slutanvändare och återförsäljare kan vara med och påverka utvecklingen av plattformen. Möjlighet till integrationer, skalbarhet och användarvänlighet är största fördelarna.
En nackdel med er molnväxel: Contact center-funktionalitet finns, men stödjer ännu inte alternativa kanaler .
Hostas: Flexitid är en fullt färdig out-of-the box lösning i molnet. Kan även installeras som private cloud eller on-prem.
Marknad: Sverige.
Passar för: Medelstora företag, Stora företag.
Operatörsmöjligheter: Stöd för samtliga operatörer men i public tjänst Telenor, Tele2.
Tre viktigaste funktionerna för era kunder: Hänvisningssystem, Mobil anknytning, Microsoft Teams-telefoni.
Grundfunktioner:
- Admin-gränssnitt,
- Hänvisningssystem,
- IVR,
- Mobil anknytning,
- Telefonist-stöd,
- Koppling till kontaktcenter-lösning,
- Kö-system, Röstbrevlåda,
- Microsoft Teams-telefoni,
- Annan samarbetsplattforms-koppling för telefoni,
- Integration med AD,
- Statistik om telefoni
Funktioner angivna av leverantör: Avancerad callback, tidsbokad med branschunika funktioner, till exempel för sjukvården.
Hur kopplar ni er lösning till Microsoft Teams: Teams kan användas som en softphone för både inkommande och utgående samtal. I vår Teams-app kan du hänvisa dig, se dina kollegors status med mera. Teams egna presence-status synkar med Flexitel åt båda hållen.
Admin av IVR-lösning: Administrera IVR, köer, användare och alla andra inställningar i en och samma administrationsweb. De vanligaste inställningarna går dessutom att administrera via användar-webben beroende på vilken rättighet man har.
Admin av kö-system: Administrera IVR, köer, användare och alla andra inställningar i en och samma administrationsweb. De vanligaste inställningarna går dessutom att administrera via användar-webben beroende på vilken rättighet man har.
Lösning för statistik: Avancerad statistik på grupper/köer som du kan dela upp i till exempel vilka användare som hanterat samtalet samt exempelvis per timme eller annat tidsintervall. Du kan även få ut statistik baserat på användare. Statistiken kan dras ut manuellt och/eller skickas ut automatiskt med förinställt intervall.
Till sist. Lyft två saker till som är viktiga att känna till om er molnväxel-plattform: En svenskutvecklad, egen mjukvara med med samtliga applikationer som en del i funktionen, vilket skapar enkelhet och full skalbarhet.
Se hela undersökningen här:
Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se