Globalconnect vinner affär med biljätte

Affärer Globalconnect ska stå för internet, it och kontaktcenter till Hyundais nya kontor i Solna, som är 1200 kvm stort.

Globalconnect vinner affär med biljätte
Anna Granö, foto: Globalconnect.

Avtalet som är treårigt, ger enligt bolagen Hyundai flexibilitet att växa effektivt och säkert, och stöder billtillverkarens nya affärsmodell, där även försäljning via agenter ingår.

Förutom internet levererar GlobalConnect en SIP-trunk (en lösning för telefoni) och ett Genesys cloud kontaktcenter-system som ska vara skräddarsytt för Hyundai. Lösningen använder öppna API-kopplingar för att integrera alla system i ett enda gränssnitt och skapar en stabil it-miljö.

– Vår kunskap inom digitala lösningar och vår snabba, effektiva arbetsmetod gjorde det möjligt att implementera lösningen framgångsrikt. Vi är glada att stödja Hyundai och ser fram emot att följa deras utveckling, säger Anna Granö, Executive Vice President för B2B på Globalconnect.

Med Globalconnects kontaktcenter-lösning får Hyundais försäljningsagenter en enklare och mer effektiv arbetsmiljö. Alla system är samlade i ett enda gränssnitt, vilket sparar tid. Hyundai kan dessutom enkelt administrera systemet och expandera med fler försäljningsagenter i framtiden.

– En stabil och flexibel it-infrastruktur är avgörande för att vi ska kunna driva en effektiv och konkurrenskraftig verksamhet. Genom att säkerställa pålitliga internetlösningar kan vi förbättra våra digitala tjänster, optimera våra processer och tillgodose våra kunders behov på bästa sätt, säger Jeahong Kim President Hyundai Sweden AB

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.