Tar läget med ro
I dagsläget har företaget drygt 80 kunder och har genom sin strategi hittat en egen nisch. Det är mycket snack om konsolidering i branschen, och flera analytiker spår mer sammanslagningar framöver. Bland annat publicerade Telekom idag en artikel i maj som väckte många reaktioner där Gartners Leif-Olof Wallin uttalar sig. Men de uttalandena tar Inquso med ro.
– Våra kunder tycker det är en fördel att vi är ett mindre bolag med huvudkontor i Sverige. Vi arbetar tillsammans med våra kunder och partners för att utveckla produkten, något som våra större konkurrenter kanske inte kan.
Enkelhet kärnvärde
Under 2013 växte företaget omsättningsmässigt med 30 procent och det brutna räkneskapsåret, som avslutas i juni, ser ut att falla väl ut med en ökning på 20 procent.
Det är framförallt företag där ansvaret för it ligger på en eller flera personer som man har vuxit på.
– Den kundkategorin kommer mer och mer. Vi har enkelhet som starkaste kärnvärde så att varken it-administratören eller användaren ska tycka att det är krångligt eller svårt att använda vår tjänst, säger Jenny Strömberg.
Ett prisexempel för Secure Phone är mellan 20–25 kronor per månad och enhet.
Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se