Företaget Jabra är kanske mest känt för sin hårdvara i form av headset, konferenshögtalare och videolösningar, men man utvecklar också egen mjukvara. Nu släpper tillverkaren en ny mjukvara för kontaktcenter, Engage AI complete for callcenters, som tar hjälp av generativ AI och transkribering i realtid med målet att öka kvaliteten i varje kundmöte.
Jabras nya mjukvara ska kvalitetssäkra kontaktcentret
kontaktcenter Engage AI complete for callcenters använder sig av generativ AI och avancerad röstteknik för att automatisera coachning och kvalitetskontroll.

Någonting är fel
Läs vidare – starta din prenumeration
– Vårt mål är att ge varje callcentermedarbetare möjlighet att äga sin egen ton, lyfta och få ut det mesta av varje samtal. Med Engage AI Complete har vi sammanfogat åratal av röstforskning och generativ AI-innovation för att tillgodose de viktigaste behoven hos callcenters. Engage AI Complete ökar effektiviteten i verksamheten och förbättrar både medarbetarupplevelsen och kundnöjdheten, vilket gör att företag kan få ut mer av varje samtal, säger Andreas Orebro Wenzel på Jabra.
Engage AI complete for callcenters beskrivs som en premiumversion av den befintliga produkten Engage AI som ska låta medarbetare i kontaktcentret få tillgång till personligt anpassad coachning i realtid och automatiserad kvalitetskontroll.
AI-tekniken används inte enbart för att analysera innehållet i kundkonversationer och skapa sammanfattning, utan också för att minska mängden störande bakgrundsljud vilket ger medarbetarna i kontaktcentret en mer hållbar arbetsmiljö.
Lösningen ska också underlätta vardagen för chefer i kontaktcentret, som ges tillgång till insikter i realtid och kraftfulla verktyg för att ta fram egna analyser.
Bland de övriga nya funktionerna finns bland annat:
Auto Call Reason Detection: en funktion som analyserar samtal för att identifiera orsaken, något som kan användas för att hitta mönster i kundkonversationerna och förbättra processer.
Customer Sentiment: automatiskt betygsättning av varje samtal baserat på vilka ord som förekom under kundkonversationen.
Den som vill använda sig av Engage AI complete for callcenters får betala 50 euro per individuell användare och månad. Mjukvaran finns tillgänglig redan idag.