Enkelt för småföretag
– I ett första steg ser jag detta som ett mycket bra paket för små tjänsteföretag. För en relativt liten peng erbjuder vi dem en komplett tjänst som hanterar både bokningar och telefonpassning, säger Roland Pihlström, vd på Kalix Tele24.
I dagsläget består Bokadirekts kunder till största del av mindre tjänsteföretag med en arbetskalender och en bokningsfunktion där kunderna själva bokar in en lämplig tid. Dessutom får kunderna numera, i och med samarbetet, möjlighet att ansluta en telefonisttjänst som tar emot samtal.
Här menar Bokadirekts vd, Christian Fricke, att man fyller ett gap eftersom många mindre tjänsteföretag inte har möjlighet att hantera förfrågningar eller bokningar när de är upptagna med kunder. Och missade samtal är en missad kund.
– Nu gör vi det enklare än någonsin för små tjänsteföretag att konvertera nätbesök och telefonsamtal till affärer, säger Christian Fricke.
Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se
publicerad 19 februari 2014