Nu kommer nästa generations ai-verktyg från kontaktcenterleverantören Enghouse. Den så kallade Enghouse AI Suite innehåller nya analysverktyg och ska öka kontaktcenteragenternas produktivitet.
Enghouse uppdaterar sina ai-verktyg
kontaktcenter Ny generation ai-verktyg ska göra kontaktcenteragenterna mer effektiva, samtidigt som det blir möjligt att analysera kundinteraktioner på nya sätt.

Någonting är fel
Läs vidare – starta din prenumeration
Enligt Enghouse själva har man varit en av de ledande kontaktcenterleverantörerna när det gäller ai-utveckling sedan 2019. Leverantörens expertkunskaper inom nlp (natural language processing) och maskininlärning har kommit flera globalt verksamma företag till nytta.
– Vi är mycket glada över att introducera Enghouse AI, en lösning som direkt påverkar den viktigaste intressenten för de flesta företag: deras kunder. Vår djupa ai-expertis säkerställer att alla produkter har robusta säkerhetsfunktioner, vilket skyddar kommunikation och dataintegritet, säger Ben Levy, teknikchef på Enghouse Interactive i ett uttalande.
Bland nyheterna i den nya generationen ai-verktyg finns:
Översättning och rådgivning i realtid. Enghouse ai-lösning förser agenterna med personaliserade svar och guider, och kan översätta mellan olika språk i realtid.
Automatisk sammanfattning av kundinteraktioner och möjlighet att få coachning i samband med eller efter en kundinteraktion.
En funktion för automatisk utvärdering av agenternas arbetsinsatser ska göra livet enklare för kontaktcenterchefen, samtidigt som man säkerställer att utvärderingar sker konsekvent och fortlöpande.
Avancerade sökningar i organisationens kunskapsdatabas, där man säkerställer att agenterna får tillgång till korrekta och proaktiva svar på kundernas frågeställningar.
Slutligen kan Enghouse nya ai-funktioner användas för att analysera samtliga kundinteraktioner, oavsett språk, och föreslå åtgärder för att öka lönsamheten eller öka kundnöjdheten.
Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se