Telias kontaktcenterplattform Ace har passerat en milstolpe. I mitten av augusti hade plattformen hanterat två miljarder inkommande telefonsamtal sedan man införde mätningar 2002.
Telia Ace passerar två miljarder samtal
kontaktcenter En milstolpe – så beskriver Telia det faktum att deras kontaktcenterplattform har hanterat över två miljarder samtal.

Någonting är fel
Läs vidare – starta din prenumeration
Den officiella lanseringen av Telia Ace skedde 2016 i samband med att Telias befintliga kontaktcenterplattform Touchpoint försågs med nya funktioner och utökade möjligheter att använda sig av digitala kanaler.
– Vi kan se att samtalen inte är döda och föråldrade, det är verkligen en interaktionskanal som fortfarande är mycket relevant och levande, konstaterar Fredrik Lemming, som är chef för plattformen Telia Ace, och fortsätter:
– Vi har kontinuerligt förbättrat teknologin bakom våra telefonilösningar, och idag hanterar vi ett ständigt växande antal samtal. Detta visar att vår teknologi inte bara är robust utan även framtidssäker, och vi ser fram emot att hjälpa våra kunder med nästa miljard samtal.
– Om vi inte hade gjort framsteg i andra kanaler och tekniker som ai, meddelanden, chattar, botar och så vidare kan man bara föreställa sig hur statistiken skulle ha sett ut. Jag är superglad över att ha varit en del av denna resa.
Enligt Telia rings det allra mest samtal på måndagar mellan kl 8 och 8.03. Men det finns en speciell dag som sticker ut ännu mer, nämligen tisdagen efter annandag påsk.
Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se