Kundserviceföretaget Responda Group, som är specialiserat på outsourcing, har genomfört flera förvärv de senaste åren och nu berättar man om planerna på att etablera verksamhet på plats i Linköping. Till en början kommer man att sysselsätta 40 personer, men redan under nästa år räknar man med att ha 100 medarbetare på plats.
Kundserviceföretag satsar på Linköping
kontaktcenter Nästa år räknar Responda Group med att ha 100 medarbetare i Linköping.
Någonting är fel
Läs vidare – starta din prenumeration
– Linköping erbjuder en stark bas av kompetenta kandidater, och stadens läge gör den till en attraktiv plats för vår verksamhet. Det nya kontoret kommer att stärka vår lokala närvaro och ge oss bättre förutsättningar att betjäna kunder i regionen, säger Marcus Lindqvist, som är vd för Responda Group.
Linköpingsfilialen ligger i Ebbepark, som ligger mella stadskärnan och universitetsområdet, och är tänkt att invigas i januari nästa år. Enligt Responda Group var rekryteringsmöjligheterna i området avgörande för beslutet att etablera sig i Linköping.
Responda Group, som grundades 1992, har idag 600 anställda och över 3500 kunder. Man har kontor på flera svenska orter samt i norska Halden.
Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se