Kundserviceföretag satsar på Linköping

kontaktcenter Nästa år räknar Responda Group med att ha 100 medarbetare i Linköping.

Kundserviceföretag satsar på Linköping

Kundserviceföretaget Responda Group, som är specialiserat på outsourcing, har genomfört flera förvärv de senaste åren och nu berättar man om planerna på att etablera verksamhet på plats i Linköping. Till en början kommer man att sysselsätta 40 personer, men redan under nästa år räknar man med att ha 100 medarbetare på plats.

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.

– Linköping erbjuder en stark bas av kompetenta kandidater, och stadens läge gör den till en attraktiv plats för vår verksamhet. Det nya kontoret kommer att stärka vår lokala närvaro och ge oss bättre förutsättningar att betjäna kunder i regionen, säger Marcus Lindqvist, som är vd för Responda Group.

Linköpingsfilialen ligger i Ebbepark, som ligger mella stadskärnan och universitetsområdet, och är tänkt att invigas i januari nästa år. Enligt Responda Group var rekryteringsmöjligheterna i området avgörande för beslutet att etablera sig i Linköping.

Responda Group, som grundades 1992, har idag 600 anställda och över 3500 kunder. Man har kontor på flera svenska orter samt i norska Halden.

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.