Dataanalysföretaget SAS har undersökt hur kundernas upplevelse har påverkats av coronapandemin. Inte mindre än 87,9 procent av de tillfrågade anser att köpupplevelsen förbättrades och drygt 22 procent avser att shoppa enbart online i framtiden.
90 procent anser att kundupplevelsen förbättrades under pandemin
kontaktcenter SAS undersökning visar att många är beredda att vända sig till ett annat företag om köpupplevelsen är dålig.

Någonting är fel
Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
Techtidningen premium
Läs vidare – starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in och läs vidare.
Undersökningen bygger på ett frågeformulär som besvarats av 10 000 personer från Storbritannien, Tyskland, Spanien, Nederländerna, Sverige med flera länder. 15 procent av deltagarna uppger att de provade onlineshopping för första gången under det senaste året.
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
