1.På vilken teknik bygger er plattform?
Molnväxelguiden 2024: 3växel från Tre

Någonting är fel
Läs vidare – starta din prenumeration
Molnväxel från Telepo/Dstny
2. Er största kund?
+5000 växelanvändare
3. Er minsta kund?
En växelanvändare
4. Största fördelen med er molnväxel?
Stabil och lättanvänd med mycket funktionalitet för pengarna som gör att vi kan leverera lösningar till kunder i alla storlekar och alla branscher.
5. En nackdel med er molnväxel?
Integration för Kalendersynk borde vara enklare.
6. Marknad?
Alla typer av företag.
7. Passar för?
Alla typer av företag.
8. Operatörsmöjligheter?
Alla svenska mobilabonnemang kan vara med i 3Växel men med 3Abonnemang blir det enklast.
9. Tre viktigaste funktionerna för era kunder?
Fastnummer, svarsgrupper och mobilappen.
10. Grundfunktioner?
Ett fastnummer, en svarsgrupp med kö, öppettider, enkel statistik, admingränssnitt samt mobilapp till alla på företaget. Dessutom ingår en Teamsapp för att göra 3Växelinställningar direkt i Teams samt för att synka tillgänglighet.
11. Hur kopplar ni er lösning till Microsoft Teams?
Med s k direct routing mellan 3Växel och Teams. I Teams-apparna kan ta emot samtal både från sitt direktnummer och från svarsgrupper i 3Växel.
12. Admin av IVR-lösning?
Företagets 3Växelansvariga loggar in i 3Växel Admin och gör alla inställningar i IVRen/ knappvalet själva. Inklusive ändrar öppettider och växelmeddelanden.
13. Admin av kösystem?
Företagets 3Växelansvariga loggar in i 3Växel Admin och gör alla inställningar i köer/ svarsgrupper själva. Inklusive ändrar öppettider, växelmeddelanden, svarsordning och hanterar medlemmar i svarsgruppen.
14. Lösning för statistik?
I alla nya 3Växel ingår en enkel statistik för svarsgrupper. Utöver det kan man köpa till avancerade statistikrapporter och dashboards.
Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se