1. På vilken teknik bygger er plattform?
Molnväxelguiden 2024: Comgate Cloud från Comgate Connect
Någonting är fel
Läs vidare – starta din prenumeration
Freeswitch
2. Er största kund?
+400 användare
3. Er minsta kund?
1 användare
4. Största fördelen med er molnväxel?
Vertikalanpassad med snabba ledtider för kundunika funktioner. Passar de allra flesta bolag, även enmansbolag. Vi utvecklar inte bara växelplattformen, appar, webportalen själva utan även provisionering, billing, statistik, etc. Det innebär att vi alltidtar ett helhetsansvar för växeltjänsten och abonnemangen.
5. En nackdel med er molnväxel?
Den är operatörsbunden till Comgate Connects abonnemang. Det ser vi dock inte som en nackdel utan det är en medveten strategi. Vi utvecklar växeln själva där abonnemangen är en integrerad del av vårt erbjudande. På så sätt kan vi alltid ta 100% ansvar helheten (växelntjänsten och abonnemangen).
6. Marknad?
Sverige.
7. Passar för?
Små och medelstora bolag.
8. Operatörsmöjligheter?
Comgate Connect, MVNO på Tele2´s mobilmaster med full MEX. Dock möjlighet till MEX-light för externa abonnemang.
9. Tre viktigaste funktionerna för era kunder?
Delad surf inom företaget, mobil-appen, statistiken
10. Grundfunktioner?
SIP-trunk, nummerförvaltning, obegränsat (inom rimlighetens ramar) antal IVR, Ringgrupper, Mobil app, Webportal, Statistik, delad surf, Userlicens inbakad i mobilabonnemanget.
11. Hur kopplar ni er lösning till Microsoft Teams?
Teamsanvändare ansluter mot växeln via en SBC
12. Admin av IVR-lösning?
Webportal
13. Admin av kö-system?
Mobil app och webportal
14. Lösning för statistik?
Webportal (egenutvecklad statistiklösning)
Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se