Molnväxelguiden 2024: Tele2 Växel från Tele2

Molnväxelguiden 2024: Tele2 Växel från Tele2

1.På vilken teknik bygger er plattform?

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.

Tele2 Växel baseras på den marknadsledande plattformen från Dstny for service providers.

2. Er största kund?

20 000+ anknytningar

3.Er minsta kund?

1 anknytning

5.Största fördelen med er molnväxel?

Tele2 Växel är lösningen för alla företag som söker en molnväxel. Företag med enklare växelbehov får en prisvärd nyckelfärdig växel som lätt kan anpassas när behoven och förutsättningarna förändras. Företag som har mer omfattande behov behöver inte känna sig begränsade då Tele2 erbjuder stort utbud av applikationer, integrationer och tjänster.

6.En nackdel med er molnväxel?

Kan inte fullt integrera ett utländskt mobilabonnemang i Tele2 Växel.

7.Marknad?

Svenska marknaden

8.Passar för?

Vi erbjuder Tele2 Växel för kunder i alla storlekar, segment och branscher.

9. Operatörsmöjligheter?

Vi erbjuder Tele2 Växel med Tele2s mobilabonnemang men den kan också kombineras med externa nummertjänster.

10.Tre viktigaste funktionerna för era kunder?

Våra tele2 växel-kunder finns i alla branscher och storlekar därför skiljer det sig vila funktioner som är mest viktiga. Det som är gemensamt oavsett storlek och bransch är lösningar för att kunna bemöta och ta hand om kunder på ett bra sätt och för att samarbeta effektivt.

11.Grundfunktioner?

Förutom de många funktionerna i Dstny-plattformen erbjuder vi en mängd tilläggstjänster, integrationer och applikationer tillsammans med växeln för att lösa behoven hos kunder i alla branscher och hos alla storlekar på företag. Tele2 Växel är tillsammans med många av våra andra tjänster integrerad med vår självbetjäningsportal Tele2 Service Online där du som kund kan hantera beställningar och förändringar av företagets abonnemang automatiserat och se och hantera alla företagets Tele2-tjänster på ett samlat ställe. Vi kan också integrera med ditt företags användarkatalog för att helt automatisera dina abonnemangsförändringar.

· Web-baserat admin och användargränssnitt samt mobilapp för Android och IOS

· Hänvisningssystem med röstbrevlåda

· Kalenderintegration

· Telefonkonferens

· Knappvalsmeny (IVR)

· Svarsgrupper, både enklare och mer avancerade lämpade för din kundservice

· Callback

· Mobil anknytning

· Telefonistfunktion och extern svarsservice som är fullt integrerad i Tele2 Växel.

· Röststyrd telefonist

· Integrerad Omnichannelfunktionalitet

· Chattbot

· CRM-integrationer

· Integration med flera Kontaktcenter- och ärendehanteringslösningar

· Microsoft Teams-integrationer

· App för Microsoft Teams

· Integration med AD

· Statistik och dashboard

11. Hur kopplar ni er lösning till Microsoft Teams?

I vår Teamsintegration ansluter vi Tele2 Växel till Teams för att enkelt kunna kombinera Teams med telefonifunktionaliteten i Tele2 Växel. Användarna ringer och svarar i mobilen eller i Teams, på samma nummer. Det är också möjligt att synkronisera användarnas status i båda systemen, till exempel vid telefonsamtal.

12. Admin av IVR-lösning?

Kunden administrerar enkelt menyval i växelns web-gränssnitt i datorn eller mobilen. De kan hantera vilka menyval som ska vara öppna när, vart inkommande samtal skall styras samt vilka meddelanden som skall spelas upp.

13. Admin av kö-system?

Kunden administrerar enkelt inställningar för svarsgrupper i växelns webbgränssnitt i datorn eller mobilen. Användare loggar in och ut själva i växelappen eller softphone och en gruppledare kan logga in och ut sina kollegor i samma verktyg.

14. Lösning för statistik?

I vår statistiktjänst är det lätt att följa hur telefonin fungerar på företaget i tydliga rapporter med intuitiva grafer och visualiseringar, samt automatiserade utskick. Här kan kunden följa både Tele2 Växel och flera andra av våra tjänster så som Trio, samt hur företaget samarbetar i Microsoft Teams. Statistiken kan också enkelt integreras i andra uppföljningssystem som till exempel PowerBI.

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Få nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.