Molnväxelguiden 2024: Telenor One X från Telenor

Molnväxelguiden 2024: Telenor One X från Telenor

1. På vilken teknik bygger er plattform?

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.

Cisco och Gintel med väl utvecklade kommunikation och administrations APIer för att addera flertalet plattformar till tjänsten

2. Er största kund?

25000 anknytningar

3. Er minsta kund?

1 anknytning

4. Största fördelen med er molnväxel?

Det är en flexibel plattform som är väldigt bred med många integrationsmöjligheter. VI ser det som en basplatta för kommunikation och anpassningsbar för att passa alla typer av organisationer. För till exempel Telefonister så kan vi erbjuda flera varianter beroende på vad som passar företagets arbetssätt/ behov och hur lösningen är konfigurerad.

5. En nackdel med er molnväxel?

På gott och ont finns på vissa delar olika sätt att nå samma lösning, vilket ger flexibilitet men kan också uppfattas som otydligt Exempel är när vi integrerar med MS Teams så kan man använda köfunktinalitet både i vår plattform och via Microsoft.

6. Marknad?

Vi erbjuder One X för alla segment och har kunder i alla Storlekar både Privat och för Publika sektorn.

7. Passar för?

Alla bolag tekniskt, sen arbetar vi med olika paketeringar för de olika segmenten tillsammans med vår mobila och fasta connectivitet för att ge kunden en helhetslösning där vi tar ansvar för helheten.

8. Operatörsmöjligheter?

Enbart Telenor i Sverige om man går med vårt tillägg Operator Connect till MS Teams addera andra operatörer internationellt.

9. Tre viktigaste funktionerna för era kunder?

Svarsgrupp, IVR och vår mobilApp är fortfarande hjärtat i växellösningen och återfinns i princip hos alla våra kunder i olika former.

10. Grundfunktioner?

Svarsgrupper/ Gruppnummer

IVR / Menyval

Hänvisning

Mobil App

Webb App/ Softphone

Teams Integration

Telefonist

Contact Center

Svarstjänst

Recording

MS Entra / AD synk

Kalender integration

API Integrationer

Statistik/ Analytics

Röststyrd Telefonist

Teams Presence

11. Hur kopplar ni er lösning till Microsoft Teams?

Via Operator Connect och linjestatus (kan även leverera Direct Routing i vissa fall)

12. Admin av IVR-lösning?

Administreras I vår Portal Mitt Företag i en växelöversiktsvy som bygger på en trädstruktur

13. Admin av kö-system?

Administreras i vår Portal Mitt Företag i en växelöversiktsvy som bygger på en trädstruktur

14. Lösning för statistik?

Vi har flera möjligheter till Statistik/ Analys. Vi har både enklare Statistik som grund i vår portal Mitt Företag men även Dstny Analytics (tidigare Meridix), samt en tjänst helt kundanpassad tjänst Rapportering Premium som även kan innefatta kostnader

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Få nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.