1. På vilken teknik bygger er plattform?
Molnväxelguiden 2024: Telenor One X från Telenor

Någonting är fel
Läs vidare – starta din prenumeration
Cisco och Gintel med väl utvecklade kommunikation och administrations APIer för att addera flertalet plattformar till tjänsten
2. Er största kund?
25000 anknytningar
3. Er minsta kund?
1 anknytning
4. Största fördelen med er molnväxel?
Det är en flexibel plattform som är väldigt bred med många integrationsmöjligheter. VI ser det som en basplatta för kommunikation och anpassningsbar för att passa alla typer av organisationer. För till exempel Telefonister så kan vi erbjuda flera varianter beroende på vad som passar företagets arbetssätt/ behov och hur lösningen är konfigurerad.
5. En nackdel med er molnväxel?
På gott och ont finns på vissa delar olika sätt att nå samma lösning, vilket ger flexibilitet men kan också uppfattas som otydligt Exempel är när vi integrerar med MS Teams så kan man använda köfunktinalitet både i vår plattform och via Microsoft.
6. Marknad?
Vi erbjuder One X för alla segment och har kunder i alla Storlekar både Privat och för Publika sektorn.
7. Passar för?
Alla bolag tekniskt, sen arbetar vi med olika paketeringar för de olika segmenten tillsammans med vår mobila och fasta connectivitet för att ge kunden en helhetslösning där vi tar ansvar för helheten.
8. Operatörsmöjligheter?
Enbart Telenor i Sverige om man går med vårt tillägg Operator Connect till MS Teams addera andra operatörer internationellt.
9. Tre viktigaste funktionerna för era kunder?
Svarsgrupp, IVR och vår mobilApp är fortfarande hjärtat i växellösningen och återfinns i princip hos alla våra kunder i olika former.
10. Grundfunktioner?
Svarsgrupper/ Gruppnummer
IVR / Menyval
Hänvisning
Mobil App
Webb App/ Softphone
Teams Integration
Telefonist
Contact Center
Svarstjänst
Recording
MS Entra / AD synk
Kalender integration
API Integrationer
Statistik/ Analytics
Röststyrd Telefonist
Teams Presence
11. Hur kopplar ni er lösning till Microsoft Teams?
Via Operator Connect och linjestatus (kan även leverera Direct Routing i vissa fall)
12. Admin av IVR-lösning?
Administreras I vår Portal Mitt Företag i en växelöversiktsvy som bygger på en trädstruktur
13. Admin av kö-system?
Administreras i vår Portal Mitt Företag i en växelöversiktsvy som bygger på en trädstruktur
14. Lösning för statistik?
Vi har flera möjligheter till Statistik/ Analys. Vi har både enklare Statistik som grund i vår portal Mitt Företag men även Dstny Analytics (tidigare Meridix), samt en tjänst helt kundanpassad tjänst Rapportering Premium som även kan innefatta kostnader
Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se