O.M Connect från Office Management – molnväxelguiden 2022

O.M Connect från Office Management – molnväxelguiden 2022

På vilken teknik bygger er plattform: Vi använder Dstny for Service Providers (tidigare Telepo) i grunden, men har utvecklat funktioner ovanpå för den svenska marknaden.

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.

Er största kund: 100-500 anknytningar.

Er minsta kund: 1-10 anknytningar.

Den största fördelen med er molnväxel: O.M Connect/Telepo utgör en fantastiskt lösning för de företag som vill ha en ”mobile first”-molnväxel. Funktionsrik, stabil och framtidssäker är tre ledord och fungerar lika bra på alla enheter; mobilapp, softphone eller IP-telefon. O.M Connect fungerar utmärkt för företag med verksamhet i hela Norden och vårt datacenter är placerat i Sverige.

En nackdel med er molnväxel: Integration med Teams kräver både licens hos Microsoft och molnväxel. Så för kunder som vill nyttja Teams-telefoni för hela företaget rekommenderar vi från Office Management vår lösning, Teams Voice as a Service, där Teams enbart används som växellösning.

Hostas: I vårt moln placerad i två datacenter i Sverige med full redundans mellan.

Marknad: Norden.

Passar för: Små företag, Medelstora företag.

Operatörsmöjligheter: Telia, Tre, Telenor.  O.M Connect är i sig operatörsoberoende. Office Management är återförsäljare av Tele2, Telia, Telenor och Setera operatörsavtal.

Tre viktigaste funktionerna för era kunder: Admin-gränssnitt, Mobil anknytning, Microsoft Teams-telefoni.

Grundfunktioner:

  • Admin-gränssnitt,
  • Hänvisningssystem,
  • IVR,
  • Mobil anknytning,
  • Telefonist-stöd,
  • Koppling till kontaktcenter-lösning,
  • Kö-system,
  • Röstbrevlåda,
  • Microsoft Teams-telefoni,
  • Annan samarbetsplattforms-koppling för telefoni,
  • Integration med AD,
  • Statistik om telefoni.

Funktioner angivna av leverantör: Avancerad inspelning och crm-integration, koppling till Outlook.

Hur kopplar ni er lösning till Microsoft Teams: Genom en färdig integration mot Teams /Azure går det att ansluta en Microsoft Teams Standard Voice användare som en anknytning i växeln. Teams blir då en softphone i molnväxeln. Via en integrerad app i Teams kan användaren även komma åt växelfunktioner som logga in/ur köer, skicka sms, växla från desktop till native mobile samtal. Office Management är även Gold Partner till Microsoft och säljer vår lösning, Teams Voice as a Service, där all telefoni läggs in i Teams och som en del i vår försäljning kan vi rådgöra med kund vilket alternativ som passar bäst.

Admin av IVR-lösning: O.M Connects IVR administreras via O.M Connect self service portal, av kunden själv eller av O.Ms servicepersonal.

Admin av kö-system: O.M Connects kösystem administreras via O.M Connect self service portal, av kunden själv eller av O.Ms servicepersonal. Här kan du enkelt koppla nummer och ljudfiler till lösningen och även spela in nya ljudfiler.

Lösning för statistik: Vår statistikmodul kommer från Dstny analytics (tidigare Meridix) som är den absolut marknadsledande lösningen för statistik bland molnväxlar i Sverige.Till sist. Lyft två saker till som är viktiga att känna till om er molnväxel-plattform: O.M Connect är Sveriges enda klimatneutrala växellösning. Vi beräknar varje kunds klimatavtryck för nyttjande av växeltjänsten och klimatkompenserar för detta genom olika koldioxidreduceringsprojekt ledda av FN.

Se hela undersökningen här:

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Få nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.