Detta vill Mobilkoll.nu göra ändring på i och med sin nya jämförelsetjänst online. Hos Mobilkoll kan konsumenter både jämföra de främsta mobilabonnemangen just nu men också hitta flertalet guider. De olika guiderna kan konsumenter använda för att hitta rätt mobilabonnemang.
Många tycker det är svårt att välja abonnemang
Att hitta rätt mobilabonnemang upplever många idag som svårt. Detta eftersom det finns så många olika parametrar att tänka på. Det som främst skiljer mobilabonnemang och operatörer sinsemellan är pris, täckningsgrad, kundservice och mängd GB. De olika parametrarna kan vid första överblick se relativt lika ut men ofta är det ett par saker som skiljer dem åt.
Något väldigt att undersöka som konsument innan man väljer abonnemang och operatör är priset sett till de olika parametrarna. Det är onödigt att betala för mycket pengar för tjänster eller funktioner som ändå inte kommer användas.
Kundtjänst och support viktigt
För en del konsumenter är kundtjänst och support väldigt viktigt. Välfungerande kundtjänst är dock något som generellt kostar mycket pengar. Vill du som konsument också ha tillgång till fysiska butiker blir därefter priset för ett abonnemang hos en sådan operatör i regel högre. Är detta något som är viktigt för dig kan det samtidigt vara värt att betala för.
För en del andra konsumenter är priset den avgörande detaljen. Är priset den största prioriteringen du som konsument har när det kommer till abonnemang är det onödigt att betala för funktioner som ändå inte kommer användas likt en bra kundtjänst.
För att konsumenter ska slippa betala för onödiga tjänster eller funktioner som ändå inte kommer användas är det en bra idé att jämföra olika abonnemang och operatörer sinsemellan.
Detta vet Mobilkoll om och det är därför de startat en jämförelsetjänst som låter konsumenter göra just det, jämföra olika mobilabonnemang och dess fördelar och nackdelar sinsemellan.
Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se