Puzzels AI-agenter kommunicerar i alla kanaler

kontaktcenter Virtual Agent Suite är kontaktcenterleverantörens senaste giv: tre AI-agenter som är specialiserade för olika kanaler och som förbättras över tid.

Puzzels AI-agenter kommunicerar i alla kanaler

Att AI-agenter har seglat upp som en av årets hetaste trender på teknikområdet har du säkert inte missat. Kontaktcenterleverantören Puzzel lanserar nu tre AI-agenter under samlingsnamnet Puzzel Virtual Agent Suite.

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.

Det handlar om tre AI-agenter som är helt dedikerade för uppgifter inom kundservice och som är anpassade för chatt-, röst- och e-postkanalerna. Enligt Puzzel ska agenttrion göra det möjligt att leverera snabbare och mer personlig service, samtidigt som kundserviceteamet får mer tid till att fokusera på interaktioner som skapar mervärde.

AI-agenterna – som heter AI Chat Agent, AI Voice Agent och AI Email Agent – bygger på generativ artificiell intelligens och tränas upp allt eftersom de hanterar ytterligare kundärenden, vilket innebär att de förbättras automatiskt över tid.

AI-agenterna har inbyggda funktioner för kvalitetssäkring, vilket ska minska risken för AI-hallucinationer och dataläckage, och kan bland annat hjälpa till med sådant som återställning av kundernas lösenord men även mer komplexa självserviceärenden.

Vid eventuella tveksamheter när det gäller AI-agentens svar i ett kundärende så ska det istället skickas vidare till en mänsklig medarbetare för vidare bedömning.

AI Chat Agent är det nya namnet på det som tidigare kallats Puzzel AI Chatbot. AI Voice Agent arbetar i telefonikanalen och kan användas för att automatisera sådant som bokningsärenden och besked om orderstatus. Här finns även en funktion för att följa upp kundärenden med hjälp av SMS-utskick. AI Email Agent, slutligen, arbetar i e-postkanalen och kan besvara stora mängder e-postmeddelanden på kort tid.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Få nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.