Svenskt företag erbjuder ”digitala telefonister”

kontaktcenter Real Talk är ett nystartat, svenskt ai-företag som bygger röstbotar som kan tala 30 olika språk.

Svenskt företag erbjuder ”digitala telefonister”

Tor Rauden Källstigen, som tidigare grundat All Ears, har startat nya bolaget Real Talk som bygger vidare på den kompetens inom ai-baserad röstanalys som man byggt upp under många års tid.

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.

Real Talk erbjuder vad man kallar ”digitala telefonister” som kan svara på telefonsamtal och som behärskar 30 olika språk. Telefonikanalen dominerar fortfarande i många kontaktcenter och genom att avlasta mänskliga medarbetare är tanken att kostnaderna ska kunna hållas nere.

– Marknaden för telefonsupport är enorm och värderad till 340 miljarder dollar. Det rings en hel del samtal varje dag till kundtjänster, ofta kan det stå för tio procent av ett företags kostnadsbas, säger Tor Rauden Källstigen i en intervju med Dagens industri.

Enligt Tor Rauden Källstigen är målsättningen att bli bäst i världen på att leverera en ai-tjänst som kan erbjuda en flytande och naturlig konversation. I marknadsföringen lyfter företaget det faktum att man är ett svenskt bolag med servrar i Stockholm och att alla underleverantörer har datacenter som befinner sig i EU-länder.

Real Talk har i dagsläget ännu inte några officiella kunder, men i en intervju med Dagens industri uppger grundarna att man knutit till sig ett av de största svenska fastighetsbolagen.

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Få nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.