Tor Rauden Källstigen, som tidigare grundat All Ears, har startat nya bolaget Real Talk som bygger vidare på den kompetens inom ai-baserad röstanalys som man byggt upp under många års tid.
Svenskt företag erbjuder ”digitala telefonister”
kontaktcenter Real Talk är ett nystartat, svenskt ai-företag som bygger röstbotar som kan tala 30 olika språk.

Någonting är fel
Läs vidare – starta din prenumeration
Real Talk erbjuder vad man kallar ”digitala telefonister” som kan svara på telefonsamtal och som behärskar 30 olika språk. Telefonikanalen dominerar fortfarande i många kontaktcenter och genom att avlasta mänskliga medarbetare är tanken att kostnaderna ska kunna hållas nere.
– Marknaden för telefonsupport är enorm och värderad till 340 miljarder dollar. Det rings en hel del samtal varje dag till kundtjänster, ofta kan det stå för tio procent av ett företags kostnadsbas, säger Tor Rauden Källstigen i en intervju med Dagens industri.
Enligt Tor Rauden Källstigen är målsättningen att bli bäst i världen på att leverera en ai-tjänst som kan erbjuda en flytande och naturlig konversation. I marknadsföringen lyfter företaget det faktum att man är ett svenskt bolag med servrar i Stockholm och att alla underleverantörer har datacenter som befinner sig i EU-länder.
Real Talk har i dagsläget ännu inte några officiella kunder, men i en intervju med Dagens industri uppger grundarna att man knutit till sig ett av de största svenska fastighetsbolagen.
Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se