Ericssons förvärv av Vonage har fått en del intressanta konsekvenser. En av dessa är att den svenska telekomjätten kan erbjuda en kontaktcenterplattform i sin produktportfölj i form av Vonage Contact Center.
Digital bank väljer Ericsson-förvärvets kontaktcenter
kontaktcenter Revolut inleder samarbete med Vonage för att lyfta kundupplevelsen.
Någonting är fel
Läs vidare – starta din prenumeration
Nu landar Vonage ett avtal med digitala uppstickarbanken Revolut som sedan 2015 erbjuder en mobilapp som ger privat- och företagskunder tillgång till olika banktjänster. I dagsläget har man 18 miljoner kunder över hela världen.
Vonage kontaktcenterplattform erbjuder flera olika integrationsmöjligheter, bland annat med Salesforce, och det är denna kombination som Vonage verkar ha fallit för när man vill ta ytterligare ett steg för att förbättra den digitala kundupplevelsen.
Använder sedan tidigare Vonages sms-tjänster
Revolut använder sedan tidigare Vonages api:er för att autentisera säkra transaktioner med hjälp av sms. Vonage släppte sin Salesforce-integration till kontaktcenterplattform för drygt ett år sedan.
Agenterna i Revoluts kontaktcenter ges bland annat möjligheter att enkelt skicka ärenden vidare till någon annan i teamet med rätt kunskap för att kunna hjälpa kunden. De får också möjlighet att utforma egna så kallade dashboards för att hålla koll på viktiga kpi:er i kontaktcentret.
Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se