Digital bank väljer Ericsson-förvärvets kontaktcenter

kontaktcenter Revolut inleder samarbete med Vonage för att lyfta kundupplevelsen.

Digital bank väljer Ericsson-förvärvets kontaktcenter

Ericssons förvärv av Vonage har fått en del intressanta konsekvenser. En av dessa är att den svenska telekomjätten kan erbjuda en kontaktcenterplattform i sin produktportfölj i form av Vonage Contact Center.

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.

Nu landar Vonage ett avtal med digitala uppstickarbanken Revolut som sedan 2015 erbjuder en mobilapp som ger privat- och företagskunder tillgång till olika banktjänster. I dagsläget har man 18 miljoner kunder över hela världen.

Vonage kontaktcenterplattform erbjuder flera olika integrationsmöjligheter, bland annat med Salesforce, och det är denna kombination som Vonage verkar ha fallit för när man vill ta ytterligare ett steg för att förbättra den digitala kundupplevelsen.

Använder sedan tidigare Vonages sms-tjänster

Revolut använder sedan tidigare Vonages api:er för att autentisera säkra transaktioner med hjälp av sms. Vonage släppte sin Salesforce-integration till kontaktcenterplattform för drygt ett år sedan.

Agenterna i Revoluts kontaktcenter ges bland annat möjligheter att enkelt skicka ärenden vidare till någon annan i teamet med rätt kunskap för att kunna hjälpa kunden. De får också möjlighet att utforma egna så kallade dashboards för att hålla koll på viktiga kpi:er i kontaktcentret.

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.