– Studiefrämjandets behov var att hitta en ny mobiloperatör som hade bra tjänster, priser och väl fungerande växellösning eftersom vi går från fast telefoni till mobil. Det fann vi i Tre, säger Calin Imbuezean, it-ansvarig på Studiefrämjandet i Stockholm.
Hakar på trenden
Enligt Tre är deras mobila växel anpassad för företag med behov av full växelfunktionalitet, till exempel flera svarsgrupper med ivr (talsvar) för att enkelt kunna koppla kundsamtal till rätt avdelning. Alla Studiefrämjandets medarbetare ska dessutom enkelt kunna hjälpas åt att sköta växeln från såväl sina mobiler som sina datorer genom ett användarvänligt gränssnitt.
– Just nu ser vi en ökad efterfrågan för enklare och mer mobila telefonilösningar och ett upplägg som ger hög kostnadskontroll. Det är det som vi på Tre kan erbjuda kunden med en tjänst som mobil växel, säger Nicholas Högberg, vd på Tre Sverige.
Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se
publicerad 26 september 2012