Kostnadsfritt nyhetsbrev
Få den senaste uppdateringarna direkt i inkorgen.
Tele2:s IoT-affär fortsätter att växa på den europeiska marknaden och operatören vill kunna upprätthålla en hög kundnöjdhet genom att ge medarbetarna tillgång till de senaste ai-verktygen.
– Genom att använda AWS för att accelerera vår generativa ai-innovation inom kundtjänst är vi övertygade om att vi kan lindra trycket på våra kundtjänstagenter och stödja vår europeiska expansion. Framför allt kommer vi att fortsätta förbättra upplevelsen och nöjdheten hos våra kunder samtidigt som vi sätter nya standarder för responsivitet, noggrannhet och säkerhet, säger Cyril Deschanel, vd på Tele2 IoT i ett uttalande.
Kan snabbt och enkelt anpassas
Amazon Bedrock ger Tele2 möjlighet att använda flera olika stora språkmodeller som är specialiserade för att kunna leverera den kunskap som medarbetarna inom kundservice behöver ha tillgång till. De interna chattbotar som kundservicemedarbetarna använder sig av kan snabbt och enkelt anpassas för att kunna leverera mer träffsäkra svar på kundernas frågor om olika IoT-tjänster.
Ett naturligt nästa steg för Tele2 är att anpassa ai-plattformen för lokala marknader genom att förse den med stöd för flera olika språk. Man planerar också att låta sina kunder och IoT-partner koppla upp sig mot plattformen för att maximera nyttan av den.
Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se
publicerad 16 januari 2024