På vilken teknik bygger er plattform: Vi använder Telness Techs, vårt systerbolags, proprietära ADT-plattform (Automated Digital Telco) i grunden. Molnväxeln är alltså en del av denna helhetslösning och bygger på den senaste tekniken, de mest användarvänliga gränssnitten för både slutanvändare och administratör. Dessutom får vi med ett helt automatiserat BSS med precis allt en digital mobiloperatör kan behöva.
Telness mobilväxel från Telness – molnväxelguiden 2023

Någonting är fel
Läs vidare – starta din prenumeration
Er största kund: 72 anknytningar.
Er minsta kund: 1 anknytning.
Den största fördelen med er molnväxel: Den största fördelen med vår molnväxel är dess användarvänliga admingränssnitt som gör det enkelt att hantera användare och inställningar i realtid. Du kan snabbt lägga till eller ta bort användare och spela in alla nödvändiga ljudfiler direkt i gränssnittet. Detta ger dig full kontroll och flexibilitet över din telekommunikation då vi dessutom fungerar med alla mobiloperatörer.
En nackdel med er molnväxel: En nackdel med vår molnväxel är att vi för närvarande inte stödjer Bank-ID-verifikation för extra säkerhetskontroller. Dock är detta en funktionalitet som vi aktivt undersöker och hoppas kunna lansera i en framtida uppdatering av vår tjänst.
Hostas: Vår lösning är hostad på Amazon Web Services (AWS), vilket innebär att den finns i vårt moln.
Marknad: Sverige, det finns dock möjlighet att lägga till utländska fastnummer.
Passar för: Små- och medelstora företag.
Operatörsmöjligheter: Vår växel fungerar med alla operatörer.
Tre viktigaste funktionerna för era kunder: Admingränssnitt, mobil anknytning och softphone (egen).
Grundfunktioner:
- Admin-gränssnitt
- IVR
- Mobil anknytning
- Koppling till kontaktcenter-lösning
- Kö-system
- Röstbrevlåda
- Statistik om telefoni
Funktioner angivna av leverantör: Softphone till både PC och Mac samt app för både Iphone och Android • Möjlighet att ladda upp och spela in ljudfiler • Tillfälliga schemahändelser, förbered alla röda dagar • Samtalsinspelning • Ringa utlandssamtal
Hur kopplar ni er lösning till Microsoft Teams: Vår växellösning är i dagsläget inte kompatibel med Microsoft Teams och kan därför inte kopplas till det.
Admin av IVR-lösning: Vår IVR-lösning administreras via ett användarvänligt admingränssnitt där du enkelt kan placera funktionen »IVR-val« och konfigurera dess inställningar. Du har möjlighet att spela in meddelanden direkt via portalen för varje knappval. Under varje knappval kan du sedan bygga ett anpassat flöde för att styra inkommande samtal effektivt.
Admin av kö-system: För att administrera vårt kö-system, loggar du in på admingränssnitt och placerar »Kö-funktionen« i växeln. Där kan du välja vilka medarbetare som ska ingå i svarsgruppen som tar emot samtal. Slutligen kan du lägga till ett förinspelat meddelande som spelas upp för kunden i kön, till exempel »Du behåller din plats i kön…«.
Lösning för statistik: Vår statistiklösning låter dig ladda ner en rådatafil i Excel-format direkt från vår portal. Denna fil innehåller en omfattande mängd data relaterad till samtal, användning och andra viktiga KPI:er. Det ger dig möjligheten att djupdyka i statistiken för att analysera och förbättra din verksamhet.
Till sist. Lyft två saker till som är viktiga att känna till om er molnväxel-plattform: Vi har inga bindningstider och har kostnadsfri full teknisk support.
Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se