På vilken teknik bygger er plattform: Vi använder oss av Telness Tech plattform.
Telness växel från Telness – molnväxelguiden 2022

Någonting är fel
Läs vidare – starta din prenumeration
Er största kund: 1-100 anknytningar.
Er minsta kund: 1-10 anknytningar.
Den största fördelen med er molnväxel: Den största fördelen med Telness växel är hur enkel den är att använda – alla svenska mobilnummer går att koppla (operatörsoberoende), du kan ställa in den helt själv på bara någon minut och så fort du sparat inställningarna är du live! Alla ändringar i inställningar sker dessutom i realtid.
En nackdel med er molnväxel: Vår växel är anpassad för små- och medelstora företag och med flit avskalad för att möta just deras behov. Vi saknar därmed en del funktioner som är mer lämpade för större företag, såsom call-center lösningar.
Hostas: Lösningen hostas av vår växelleverantör, Telness Tech, på AWS.
Marknad: Sverige.
Passar för: Små företag, Medelstora företag.
Operatörsmöjligheter: Telness växel fungerar med alla svenska mobilnummer. Den är helt operatörsoberoende.
Tre viktigaste funktionerna för era kunder: Admin-gränssnitt, Hänvisningssystem, Mobil anknytning.
Grundfunktioner:
- Admin-gränssnitt,
- Hänvisningssystem,
- IVR,
- Mobil anknytning,
- Kö-system,
- Röstbrevlåda,
- Statistik om telefoni.
Hur kopplar ni er lösning till Microsoft Teams: Vi har statussynk, den mest önskade funktionen i SMB-segmentet.
Admin av IVR-lösning: Administreras enkelt i den digitala portalen och kan göras helt själv av kunden. Alla ändringar i inställningar sker i realtid.
Admin av kö-system: Administreras enkelt i den digitala portalen och kan göras helt själv av kunden. Kopplade mobilnummer/användare kan enkelt logga ut och in ur svarsgrupperna. Alla ändringar i inställningar sker i realtid.
Lösning för statistik: Beställs enkelt av oss via supporten och innehåller allt kunden behöver för att få koll på sin ingående trafik.
Till sist. Lyft två saker till som är viktiga att känna till om er molnväxel-plattform: Telness växellösning är utformad för att göra det komplexa enkelt. Ett smidigt, digitalt och prisvärt alternativ som passar lika bra för entreprenörer som små/medelstora företag.
Se hela undersökningen här:
Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se