Tre hämtar ny chef för kundservice från Tele2

Bransch Josefine Forssell började sin karriär inom telekombranschen som kundservicemedarbetare hos Tre. Nu är hon snart tillbaka hos operatören igen.

I december tar Josefine Forssell över ansvaret för Tres kundservice.
I december tar Josefine Forssell över ansvaret för Tres kundservice.

Tres tidigare kundservicedirektör Petra Wigh har lämnat operatören efter 12 år på företaget. Hennes ersättare hämtas nu från konkurrenten Tele2 där Josefine Forssell haft olika kundorienterade chefsjobb de senaste fem åren, det senaste som kundservicechef för privatmarknaden.

När hon i december börjar hos Tre är det som en återvändare, det var hos operatören hon började sin karriär genom att gå vägen från kundtjänstmedarbetare och jobba sig upp till produktchef innan hon gick vidare till Tele2.

– Josefine är en mycket kompetent och erfaren ledare och jag är oerhört glad att hon har valt att komma hem till Tre efter fem år. Hon kommer att bidra med hjärna och hjärta och vara en nyckelperson i vårt arbete där vi strävar efter att ha Sveriges nöjdaste kunder, säger Nicholas Högberg, vd på Tre Sverige.

Hos Tele2 har hon varit med om att höja operatörens kundnöjdhet flera snäpp de senaste åren och hos Tre tar hon plats i ledningsgruppen för att förhoppningsvis göra samma resa.

– Jag ser mycket fram emot att få vara med på den och med min erfarenhet utveckla kundmötet vidare, säger Josefine Forssell.

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.