Trollhättans administrativa chef Britt-Marie Svensson vill kommentera det avtalet i nuläget men bekräftar att stadens ledning och Telenor ska träffas imorgon torsdag.
– Vår förhoppning är att vi kommer fram till en uppgörelse, säger hon.
Lösa problemen
Diskussionen vid mötet mellan staden och operatören lär också handla om framtiden.
– För oss är det oerhört viktigt att vi får en bra telefonilösning. Vi behöver försäkra oss om att de problem som kvarstår blir lösta inom rimlig tid, säger Britt-Marie Svensson.
Telenors affärsområdeschef för företagsaffärerna anser att de börjar komma i ordning med de telefoniproblem som drabbat Trollhättans stad:
– Vi har inte hanterat Trollhättan på ett sätt som jag kan känna mig stolt över. De är en oerhört viktig kund för oss med en samhällsviktig funktion, men de har dessvärre drabbats av en rad problem.
– Min bild är ändå att vi börjar komma i ordning med leveransen till Trollhättan. Vi har skapat en särskild taskforce som ska arbeta fokuserat med att möta de problem som de upplever, säger Mats Almgren.
Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se
publicerad 6 november 2013