Uno laddar för vassare kundservice

Med en uppdaterad och två helt nya funktioner ska Unos växeltjänst nu ge bättre stöd för att kunna leverera bra kundservice via telefon.

Med den nya funktionen för att fånga upp knapptryckningar på den inringande kundens telefon, så kallad tonvalsidentifiering, går det att samla in uppgifter som exempelvis kundnummer eller fakturanummer under pågående samtal. Informationen syns på agentens skärm direkt i mjukvarutelefonen men kan också skickas vidare till exempelvis ett affärssystem.

Helt nytt i Unos tjänst är också möjligheten att spela in samtal för bland annat kvalitetskontroll. Både inkommande och utgående samtal kan spelas in och ljudfilerna sparas centralt i systemet. Inspelningarna finns kvar i 30 dagar och är sökbara via ett webbgränssnitt.

Förbättrad övervakning av svarsgrupper

Inte nya men uppdaterade är möjligheterna att övervaka tillgänglighet, svarstider och belastning på olika svarsgrupper. Via en ny övervakningsmeny ska man kunna få en samla bild av belastningen på kundtjänsten. Informationen kan också visas på storskärm eller via mobila enheter.

Unos växeltjänst bygger på Telepos telefoniplattform så en kvalificerad gissning är att liknande funktioner eller tilläggstjänster dykt upp eller kommer att dyka upp även hos andra tjänsteleverantörer med samma plattform.

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Få nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.