Uppköpsrundan fortsätter för kundserviceföretaget

affärer Responda Group har genomfört fyra företagsförvärv under det senaste året.

Uppköpsrundan fortsätter för kundserviceföretaget

Kundserviceföretaget Responda Group har redan köpt tre bolag under det senaste året och nu landar man ytterligare en affär. Företaget förvärvar Itell AB och dess kundbas. Kundserviceföretaget Itell omsatte knappt 18 miljoner kronor under fjolåret.

– Vi är mycket glada att få välkomna våra nya kunder till Responda Group. Detta förvärv stärker vår position inom svarsservice och visar på vårt fortsatta engagemang för att erbjuda förstklassig svarsservice, säger Marcus Lindqvist, vd på Responda Group, i ett uttalande.

De bolag som man förvärvat tidigare är K2C, H1 Communication och Call4U Solution Center. Vid det senaste uppköpet, av K2C, uttryckte man viljan att uppnå synergieffekter som ska gynna både befintliga och nya kunder tack vare ökad flexibilitet och ett bredare utbud av tjänster.

– Det är med stor tillit vi överlämnar våra kunder till Responda Group. Vi är övertygade om att de kommer att få utmärkt omsorg, dra nytta av Responda Groups expertis och få möjlighet till ett ännu starkare samarbete och tjänsteutbud. Vi ser samtidigt fram emot att aktivt bidra till en smidig överlämningsprocess, säger Mikael Månsson, vd och grundare av Itell.

Responda Group är verksamt i flera delar av Sverige och även i norska Halden och har i dagsläget omkring 600 anställda och över 3500 kunder.

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.