Det är i rapporten ”Nordic Digital Commerce in B2B” som e-handelsexperterna på Litium konstaterar att de nordiska B2B-företagen nu lägger ökat fokus på att vässa sina digitala affärer med hjälp av AI-teknik och utökade satsningar på kundservice.
Därför fokuserar nordiska B2B-företag på kundservice
kontaktcenter En undersökning från e-handelsföretaget Litium visar att digitala kanaler blivit allt viktigare för B2B-företagen. AI-teknik och satsningar på kundservice bedöms vara avgörande för att säkerställa fortsatt tillväxt.

Malin Bodolla är cmo på Litium.
Någonting är fel
Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
Techtidningen premium
Läs vidare – starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in och läs vidare.
Från att tidigare ha lagt störst vikt vid intern effektivisering och automatisering lägger man nu mer krut på att öka servicenåerna och förbättra sina kundrelationer. Kundkretsen beskrivs som allt mer digitalt mogen och krävande.
K5FLSfHzG1Ze30zrERmjuWH1JPgywwr3LzcyouCEN51jdebjXgHNSuCtFqfjeZubBP4rIIucx+vqEOobdAJwyv1Cdv0InACnWEDKZ8uwGFa95YV9hCb6TG7QYTKksIe8drq7KkFfamUcdVuWTCtKNklCzNZeLp3Cay1iDIefDNVMuxveAB+Oj9tzz+Ocfjuoj0bfk7T7oY4pQuRfWVou3azvGuWI30ebpeDUA5PfeqP3GyYZ8ROSOdnjf8V3IgX7TDv6bNleOq9oVtPmYnJ9ei5Z944UWNQ3Qk3rB+4meqYyldZ9yVrDO72YpdWyohxGu7SykJXG6gK1hHOMa0u1CK+74oEs+3CIPUQYgbRFszZLk5iskUshV4S2f0ZX8Zi8U3j3gz7VgE1Lv68WLvsHleH6XuYd6TNWdrEsZ4mr0A5zowGeHsJN0YqOZLRldyNxVCn6RL6iddBOr2fiYQSKxHJmUq+IsAOpnb3jrmBJNVOVGBvHf27uUKULkVG4gq6j+8CaSgE1iZMlgqT9dtMaO1lop4mI2j6Yo2xzlRTLqaxM5bXRSxWadpuBtBlf4KpO3NB5TBuFLnHjE1h2HAba2//AXQ8LXK7TAFLLLbegNxxfeuMSf3CrTJtDypjKFTUvAR7vM/yfQW9ZtWhodmKsMyW1Erq0rbwDptUXZPybMVHx2yFcvvA9sUi4Aap/zj6hwDpORXhFr4y8ZXUX3LZ1RmtuW6w2yvP/okVerbY0HvDmcYCM9nq9t3fLh/XomXS8bV7SkyofASgWvTit9tvbgIruak7brE9XOElYqwlXVW/gC0/ogLtW3uzGO8IZoX/l8ecNw2Wc0M48j8MT8fy/QESGt1NqNRbiLuOTg5eDtEYossmAlirg3BZdGh0BynLNyyYDgNmBzkkIcgbhNDR/3hO3f1aN7mcQtNajsoAbmsfGn8lOEfgA9rsQ7aXxl0gm8PpGfDBInBqv47DUM2xBLo8CHrg1JEfWDcLteOyGVdSiMr1BR58djc35TofH3841Twn5N0ZFc3x2HjcSMvyhlilbKH/QlAMrL0gU2KrVcyYqTbxiZ+eaZpTkFek15MjsufDn3nUtpMskfyUlggMD+mrv+ppuxpJwT6FOVgJwAVrBrq7RgBcnJGQPNkyXxPe204XXE3g959sHhN9vR0a+nQKHRpSvEt0eBQqTUQdFcR3+4t67/2plG9/Xw4p/EJ6EefDWdV9z2JvsKTdO8ncAJY/wRIEfXhW5yDB4hQwreI1fWRtciCIory4jDLuhsgWX6cR8X7Tr+tOESXOXhsm22N+goWBJ6F1R8YTqz5QN8EfdqtPYoErYCT5diz5nrG3KlmN8akpWx3XOdGpWMvX+imPhb1aARiQOZaFWyZWXMq5VD1kRPDV03PoyFcImpEdoy53NJrixOGL8Has0+zQRZk6q5YGq9nE5nfetAxxFXw6Z2dvXXX8HO11jYNEtoyBr6Igy9M9D06bYxrLHCoDKiT8FYa8ccJZZO9Ke9VGE+VfSwXSDR7gyLUAPX+iNrBNmPrib5m3qykAF81ZijZXzki5raUmy/qfb52chgmr6nwmYgT3p5kMvm5Q6mLm2V1QZZT3LLv2yI03yBhYtOgS3S+TAWr1yEiNSO4rv1ZNlxeini28zLu+GR2xmqh3K4ZsXl4UnYFBJolzPhlLuUOyxTkYKOsmfRtsOJo+OFMcJ5eJUEy2uohQJhYJQorHzZ8GqvmWUZWHfaAfibYnUnhAE4VhzWMNuyvHZSWr34mgEqpRXMysqxZ4Ihd02OB8aElOIEyhPPHQBdw4QtBN/mWR7gjvdht8jBcuML+APzXRlIoMoq8FC0R0u8UZ880FEUmHTSjhghA6qVhj7DCe7mLzb4vEexviE2u8AInN8p1FbWbug2pW674PpLv1DxYZCyA91i32bWsvYo/45YXc9Ny12sBamWwTBH/5SHr4bUaDrBx3IC/VVRPA8AhIn/uH1wZi58dS7PKWB5sniriaIqqC0CYZkTWL585W4s2c1e7abEt8ZydY7nI203S37oRTKeqKXK03auyY9H3nfSiya5BCsL7Bf959kPpY2WDNSozhPNyU25dbofR0SHHu/dTCs5urOn29fSVgOmMfdOMN2gKODFylscFmdbufFfj0nU71kkr4AKHag/fpD/MnPkfm4WZvuI9vLIPrU0mi8ydEpbm5O8n4r0u/9OjjgvGQ8PfC3pp5ayFoFG1Q2ldGrYcekYb609bwX4mzlivWo6cw/aYSirLBW3tJf4GVkb1RGd1kTyHRUAvX37bhnPzSnCBpL66eSUbCuip1tbDahkCPmDyWePlSISRcbMXmXFVnRaoSSqT9qDLYxYUk0+K+uGOUyTELUptEwgo02H28QaLh59oO4UvHsW1dj/1loIjeeotJ3Hi57xkO08MfcLa4g+2mcazwMRMVKct49LPgLDyBX2jGFGTx5+KZ+cVjyGvEk/N9D65z1PAdpAlphRbPF27R2e+T78o4HjtnFItZvMcsBqiWUjrb03Nfrf1FPcK6nLgyUwCy6Wbb/yCsBvMv6fZMz5xvJD0hErfwvLaWF30BjSHu8sXVwbhd1eQAwEMC9XWdYaFzVPmq69yWYJm0bCiz1xXzKZpyYDjgFvkDriOMG7MLunXtxp+eJDzFjeDuEN3VkfnkM62IJL74cMV0y82WJvDi9oIhpvRv9lqO3sMP+T2EQx1Jq1/e2oTyu/dsIYuFPlnkuzPVpMDDEcULvdmG8e6BH8xgRywcwEaJDVUbnIRK0RyXLVTEHhlVXgIEMw22Cnp75f/PSkCUFCc6TfO84aIAFRf9Y72RZsBEQPmKZYnkvBaR1nnWZ2ysESmPXmpC0giykJxciT1l7sQXK/V5IEIi+N1ds5bAFDyzQrQUh6XlaV0UGhsYWuQjnaRcr8E165NzGckRg/kp7dTPMF6/cd0zTlv4kcEoEyvpiGw0/mS+8OXA9TT9apAbcS68A4iBFdya+z7n0gJFgCTDMzUpEXP1lMLxIxXZh4/xRDNfv2xUNAzq6J4zZ4MwIwEmhtdlAjLNATlmj8zHnFGKiiiUBdlyrWW/y3LIOSX6zS47haHKXkifVUKCrz2nsWO9hkA59lN9lHV4UMOapav2vq4SoizII14JQWP7cz6DB4DlWPS4MQl2Xlp3vENutrDT/Dpl3hqazejdDv7ly3ao0KHXhrykKZNr/R22rw+b23cAk4AK4CLOKcBgOEWHFvhgzAwFWEhYnDKS20RXifTYcojDRmCP1YL8f45o4FLEzQO1nrVfQTAi7MTyW/XDHDdMMmgdaTkdZeV+tTxyOFbrdUZRCNBOgYikeU6afr0ke0A91Fox7tWaoBW5cxZTBtLmDPKUI7etyP/FPnkpWqSOIlMIlXX41Wd6Kwh3MYJSqv7A8DlUyJ7CDjjXJtvYkefZhtbirnA0vXuU2W3CwEm1Zrr2DPgbpz25q+w3g8aTmkvx5ueShh9WS0yhoepBbd9itsOh2Fwqa/PQodXv/oanDqYfvSLuxioNSEQgXwosDZiXzpLn4PHYJaq20LDfxHP5WdFTqybB1Hw26LZeawqDPJjVI6nLQ1CcbFjMV90sC+PzwMeYfh+sDZXYrz7S+nFaImGApeKkuTkYR8Ex9M+kv+CpXchilgX1qSBuQtHgv5WpIsnjoAF3kmsZQzzz3z8TCh9cQvZrjybJsZkKfyi3Smm32iVgA4Ph4CHU7xJ9KZtSs/cxxLkKT5KU6rfK3E7dHTc8R62QzWqQnBXTpDN+Q7fRac9wihZ3Z6A1hm93Lc+H3WsfXwp42oQDvhc3sqtYDpIJYJme44U/RwgIF0MUFxIVYZ8OZBc85tAhVuaUFa9soBHPniLmcZNih3Edh5USGOtHPHPCxiTo9ZkquFvO9o7K2a7T8E4tbMFJTYEVY/iVj+ARx5hHBquZYETX6SdeQnHOXIdzwe02h+tUYYF7ZBw2VC+mgW0OOUzKW1anWVvYSAb/CRXON7oEduAiKvKAlPfdqcvd+brkcOL07ldzY1pbpf3x9Q+AluKoSntHGqkn3MtIkph5T5FOXCq1p3MppRb8WZkea8lLTAUTLVe3U5hvEs3UiF/PeLxNLE3pdn7TMTapiSJl6Fx+lmVEW+USW2h6m6hqt6SJduQSizOGmdm7aXpUMfpouslImzL9y550gG2HAa2EyygGO6jfuD7ixxx+U4TdI30jUbw7bY8ZCA7nNiWhIV/9FxcYbriD8Jz5+gl8oHeI6XvOToMGqgqUBKNclW2gA+GSswm4j4a4bhn3MuNUBjoFe1h2FdLLc5g1fUG/lwiLPkOKp7pb61xsOTO3wSo9JtFzT/ObYuf7ph1xwrUFqb5AATpOC39ZOKdMZ+KcT/Owdn5tCqm1NxGCfAJiMxWLCjz3NetzPIiJfDUshQPeoLBnHXD0lEFQ/AJCMThYjWE1WrQ/VIOllDfILVwqsuBsVS8VakJTa4plDKNGGPLzSRBFiiA1fvC7fuztW1ZXC6cEPJ8mPAX/Riet7bcfcdILeIKdBCEvSsJMKaEdjn0wrG2yKwYz0WGID2S/3xrJ6uiqecEU5+wzrJKgozA5EblJ0tdXH5w74rQc13QqRwULQQeJt0Fbu4XYyY73X4agJtNUpVP4i4HI4zq0UNCCNKqRBc7yWl1dTuqncbWT2UVWG3/dTfp6xXqCLJvf5E9myXmIhmVCQTNofCUVGW79QU39C/bz5tWjWC+Hpj6SvNUZygtQSUuGf5GWDa/wvSXskCXK9WM8IguGGnGrdUPyqK5TFarMRX9P4oRm8JLne7tkxd5cKdGeSzR7vLQE7US1b8tJIA95ZI18G2Z7CzlXcAII6dcIGQse7hJ2mIrLHOAJ7VYshIqPl/hQboGDm8lllAIEDcusa02KXVFXh7Ow4spvzo+b9hZ66fLVq02yY/InqynuXnDQbIVMY6KELq/z38QK3MPGIpIj/rMoqPgNLVVyxhj9C8qq3UBRx7Q9SbhGFV1RWKovX0rnHa9LgX3HNyGmkRNaEGWVxFqJHrGut5hyCNX39Z4EQrveS9HBQcLD8rCs59Diipy9YSjP9FqwSym0sxGVyzxpf2Y3/3lhwbXFUs/5tOr4lSySZXPXmBIFxP3T8VTvgEONP9wR/LwH+YS53jTEqyl2YHy1BpiiAfba77jxKCJijT5QN0Z3bKFaImaPsn4u+BuUFXY6vgviJ2gUTw0q4dzXAr7m80O7wS+BFpykS5zv5DNhBAyGJ6GIn2aK4IK+LdvJSdULnnVWd9PLr9t2w7YNq+T+zVibgUqeOKfSr6JVeVotnIXa8hhBKYxcw9PGuJKFV4IoUk4crh0ZZqh4jF01UvTUGvrbJLwVXultiLXDQhcjLE+sSg+QoT4IksCkDMYp1Y6/g7OlxIyE9aeCMHsoWAV26NU52wNOIkIWWHocThd1yUHpcTY0X6+YoKeh4GPRVCjtbCxcsGBKSuQFRUFxPGarQIkpak73Eb0MI9Cv5PcXip2Xwn5rPY/M60KMCnlwQeBCsZq/r4A==
