Com Hem satsar på röststyrd kundtjänst

Com Hems tillväxt har varit så snabb att många kunder hamnat i kläm när kundsupporten inte hunnit med att svara upp till förväntningarna (se länkad artikel). Com Hem väljer nu att satsa på röststyrda tjänster för att öka produktiviteten och tillgängligheten i sin kundservice. Hittills har tjänster för att beställa pay per-view sportevenemang och för teknisk support tagits i drift. Leverantör är Voice Provider som i detta uppdrag samarbetar med ClearIT som sedan tidigare ansvarar för Com Hems kontaktcenter-lösning där även ett traditionellt talsvar ingår. Detta talsvar utvecklas nu för att även erbjuda röststyrning.

Till Com Hems kundservice kommer årligen cirka 4 miljoner samtal.

– Vårt mål är att öka kundnöjdheten hos våra kunder och genom att komplettera vår kundservice med Voice Providers tjänster kommer vi att kunna öka vår tillgänglighet och förbättra vår service” säger Hans Hedström på Com Hem.

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Få nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.