Inga produkter i varukorgen.
Professional
Contact Center
Industry
Utbildnings-TV
Event
Professional
Contact center
Industry
Utbildnings-TV
Event
E-tidning
Event
Kontakt
Premium-brev
Prenumerera
Annonsera
GDPR och cookies
Partnermedia
Karriär
Whitepaper
Pauser Media
Kontaktcenter
Premium
kontaktcenter
Analys: Här är de ledande CCaaS-plattformarna
Amazon Web Services, Genesys och Nice hamnar i topp när analysföretaget Juniper Research kartlägger utbudet av CCaaS-plattformar.
5 timmar sedan
Premium
kontaktcenter
Så lyckas du med moderna röstbotar: ”En röstbot är inte bara en talande chattbot”
kontaktcenter
En modern röstbot erbjuder helt andra möjligheter än en chattbot och tekniken går snabbt framåt. Men det gäller att skräddarsy dialogen och träna upp boten fortlöpande om man vill uppnå riktigt goda resultat enligt Cecilia Drott Kisch på Voice Provider.
7 maj
Premium
kontaktcenter
Därför leder chattbotar till ökad friktion – och så kan verksamheten hantera riskerna
Allt fler verksamheter implementerar chattbotar som en del av AI-strategin. Nu har forskare granskat effekten av detta på organisatorisk nivå, och konstaterar att kommunikationen har central betydelse.
6 maj
Premium
kontaktcenter
4000 kundservicemedarbetare på Salesforce väntas få nya roller
Hälften av de 9000 kundserviceagenterna på molnjätten ersätts av AI-tjänsten Agentforce.
5 maj
Premium
kontaktcenter
Därför fokuserar nordiska B2B-företag på kundservice
En undersökning från e-handelsföretaget Litium visar att digitala kanaler blivit allt viktigare för B2B-företagen. AI-teknik och satsningar på kundservice bedöms vara avgörande för att säkerställa fortsatt tillväxt.
2 maj
krönika
”Hade Sam Altman fel? Kundservice hänger inte med i AI-racet”
krönika
AI kan inte laga trasiga processer. Det skriver författaren och cx-experten Helén Rigamonti i en krönika och konstaterar att AI utan kundförståelse bara är automatiserad förvirring.
30 april
Premium
kontaktcenter
6 trender som kontaktcenterchefen måste ha koll på
kontaktcenter
Så gott som alla kontaktcenter använder sig av AI idag – utmaningen är att använda tekniken på rätt sätt och att inte tappa den mänskliga aspekten av kundmötet. Det berättar Magnus Geverts på Calabrio, som nyligen släppt sin årliga kontaktcenterundersökning.
29 april
Premium
kontaktcenter
Så lyckas du med AI-agenter i kundmötet: ”Behandla agenten som en nyanställd medarbetare”
kontaktcenter
Med egenutvecklade AI-agenter som aktiveras på under en minut vill Lynes förändra kontaktcentret. ”Vi ser dem inte som en ersättare för människor, utan som ett sätt att frigöra tid”, berättar produktchefen Johan Åberg.
23 april
Premium
kontaktcenter
Microsofts kontaktcenter integreras med Teams Phone
Minskade kostnader för användarna blir följden när Dynamics 365 Contact Center byggs ihop med Microsofts egen telefoni-plattform.
23 april
Premium
kontaktcenter
Därför är CX-fokus viktigare än kundnöjdhet: ”Varumärkeslöftet måste infrias”
När det kommer till att bygga och bevara ett varumärke är kundnöjdheten inte särskilt relevant. Fokus bör istället handla om att skapa en betydelsefull kundupplevelse – och då är relationsbygge mer värdefullt än att exponera sig så mycket som möjligt. Det menar Joakim Norin, ansvarig för CX på Kantar.
22 april
«
Äldre artiklar
Senaste artiklarna
nytt jobb
Sundbybergs Stadsnät utökar organisationen med två nyrekryteringar
1 timme sedan
Premium
kontaktcenter
Analys: Här är de ledande CCaaS-plattformarna
5 timmar sedan
Premium
Molnet
Google-toppen: Så kan telekombolagen lyckas med molnresan
6 timmar sedan
Premium
branschen
Expertens varning: Svenska bolag inte redo för nya EU-lagen
20 timmar sedan
ai
Så ska it-innovationer snabbas på med hjälp av AI
9 maj
Annons
Sponsrat av
Diploma Utbildning
Onlineutbildning på dina villkor: Framtiden för personlig och professionell utveckling
Annons
Sponsrat av
NICE
Avslöja de 5 största AI-myterna som håller tillbaka din kundupplevelse
Techtidningen Premium
Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Få nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.
Prenumerera
Logga in
Utbildnings-TV
Till avdelningen
Premium
Utbildnings-tv
Utbildnings-tv: CX-experten om hur du arbetar kundfokuserat
1 april
IT
Titta på webbinariet om Techbarometern 2025
11 mars
Premium
Utbildnings-tv
Utbildnings-tv: Så certifierar du företaget inom informationssäkerhet
20 december 2024
Premium
Utbildnings-tv
Utbildnings-tv: Så påverkar ai ditt cybersäkerhetsarbete
16 december 2024
Premium
Utbildnings-tv
Utbildnings-tv: Så går du vidare efter en it-attack
9 december 2024