Dstny-förvärv ska lyfta kundmötet med hjälp av AI

kontaktcenter Dstny köper brittiska teknikföretaget Tactful AI, som tagit fram en egen ai-baserad kundupplevelseplattform.

Dstny-förvärv ska lyfta kundmötet med hjälp av AI

Allt fler aktörer vill använda sig av modern teknik, inte minst artificell intelligens, för att analysera kundinteraktioner och säkerställa ett högt kundengagemang. Nu köper Dstny det brittiska techbolaget Tactful AI och dess kundupplevelseplattform Tactful UCX.

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.

Dstny motiverar förvärvet med att att man vill accelerera sitt erbjudande med kundupplevelsen i fokus och att det skapar möjligheter att använda artificell intelligens och data för att med minimal ansträning skapa kundupplevelser.

Helhetsbild över kundresan

Tactfuls plattform är en omnikanalslösning som kan öka kundengagemanget i både röstkanaler och moderna, digitala kanaler genom att företag får en helhetsbild över kundresan. Viktiga komponenter i plattformen är flerspråkiga chattbotar och verktyg för konversationsanalys.

– Med Tactful ombord stärker vi oss inte bara med nästa generations customer engagement-teknologi, vi lägger också till ett utmärkt team till vår grupp, säger Daan De Wever, vd för Dstny Group.

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Få nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.