Enreach – kontaktcenterguiden 2023

Enreach – kontaktcenterguiden 2023

Plattform: Enreach.
Arkitektur (cloud, privat cloud, onprem eller annan): Cloud.
Beskriv er största fördel: Genom Voice embedding in till Microsoft D365 och Salesforce-plattformar undviker man kostsamma och komplexa integrationer. Helhetsoperatör för fast och mobil telefoni i flera länder. Kontor och personal i 24 kontor i Europa.

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.

Beskriv en nackdel med ert system: Lösningen inte optimerad för Small Office / Home Office.
Vilka marknader finns er plattform på? Välj den största enheten: Europa.
Hur många agenter har er största kund? 1000-3000.
Hur många agenter har er minsta kund? 10-30.
Vilken/vilka operatör/er kan man använda i er lösning? Operatörsoberoende.
Hur integreras en växellösning i er plattform? Plattformen inkluderar en molnbaserad växellösning. Därför finns oftast inget integrationsbehov. Dock finns det möjligheter att även integrera befintliga växlar genom en SIP-trunkkoppling.
Hur integreras crm i er plattform? Vilka crm-system har ni standardintegrationer för? Genom så kallad embedding, vilket är en djupare form av integration för Microsoft D365 och Salesforce så finns våra installationspackages i Salesforce Appexchange och Microsoft Appsource. Utöver det tillhandahåller vi en integration mot Servicenow och det finns ett bibliotek med öppna API:er för att åstadkomma integrationer mot övriga CRM- och ERP-system.
Vilka övriga system kan integreras? Enreach är en Microsoft Gold Solution Partner och erbjuder Direct Routing samt Operator Connect-lösningar i flera länder. Det går med fördel att kombinera Teams-telefoni med växel och mobil.
Vilka ai-funktioner är tillgängliga för era kunder idag? Är det er lösning eller genom tredjepart? Enreach har utvecklat egna ai-lösningar kring Social Messaging (voice och chat bots).
Vilka möjligheter till self-service-tjänster finns i er plattform? Kunder får tillgång till en selfserviceportal för att hantera lösningar. Utöver det så finns de self service-lösningar för våra kunders kunder (så som Chat, Chatbots, Voice, Voicebots, smarta IVR:or med flera).
Vilka kanaler finns direkt tillgängliga i er lösning idag, utan att tredjepartslösning integreras? Telefon, Callback i kö.
Övrig kanal som är direkt tillgänglig utan integration av tredjepartslösning? NPS Survey efter samtal.
Vilka övriga kanaler finns tillgängliga i er lösning idag, med hjälp av tredjepartslösning? Textchatt, SMS/MMS, E-post, Facebook, Messenger, WhatsApp, Twitter.
Övrig kanal som är tillgänglig med integration av tredjepartslösning?
Hur sker routing av ärenden? Ärendehantering sker i CRM. Enreach plattformen hanterar inga ärenden.
Beskriv hur er IVR-lösning fungerar: Self Service sker genom ett webbaserat gränssnitt. Stöd för TTS och inspelade ljudfiler finns.
Beskriv hur agenter har tillgång till kunskapsdatabas eller liknande:
Vi använder all tillgänglig data från kundens CRM. Vid inkommande samtal till exempel presenteras en pop-up ruta till agenten.
Vilka möjligheter finns till utgående kampanjer från agenter?
Vår Outbound och Flows-lösning är till för utgående kampanjer med stöd för predictive, progressive och preview dialing.
Kan man göra kundundersökningar i er lösning? Ja, direkt i vår lösning.
Vilka andra möjligheter till statistik och analys finns i er plattform?
Enreach Voice Analytics och Voice Monitoring.
Beskriv er wfm-lösning: Externa wfm-lösningar kan integreras via öppna gränssnitt.
Vilka ytterligare funktioner är mest efterfrågade av era kunder just nu?
Transkribering av samtal.
Nämn två saker ytterligare som det är viktigt för befintliga och nya kunder att känna till om er lösning: Vi är en helhetsleverantör för alla former av företagskommunikation. Kontaktcenter, fast- mobil, voice embedding in till digitala plattformar.

Här hittar du hela guiden:

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Få nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.