Fortsatt kst för Menigo

Affärer Matleverantören Menigo låter TDC sköta kommunikationsplattformen i fyra år framöver. Möjlighet till uppföljning av den affärskritiska telefonin var en viktigt del för företaget.

Fortsatt kst för Menigo

Avtalet är skrivet på fyra år, implementationen är påbörjad och man beräknar att gå live redan den 8 februari.

Menigo är en helhetsleverantör för de som arbetar professionellt inom mat och dryck. Företaget finns på sju orter i Sverige och man hade redan innan en gemensam kommunikationsplattform med ett kst-upplägg, då med Tele2.

Mats Anund, it-chef på Menigo.
Mats Anund, it-chef på Menigo.

– Vi önskade fortsätta med kst. Vi är en begränsad it-organisation, totalt 24 personer, som ska serva organisationen och då gäller det att lägga krutet där vi verkligen behövs, säger Mats Anund, it-chef på Menigo.

Livsnerv

Det som TDC kommer leverera är en helhetslöning med kontaktcenter samt fast och mobil telefoni. Produktleverantörer i affären blir Cisco samt en kontaktcenterlösning från Enghouse Interactive.

– Ett av målen var att kunna ta fram mer statistik för ringslingor där vi kan mäta och följa upp innesäljarna. Där har vi tidigare haft problem. Men att ha en tillförlitlig telefonilösning är otroligt viktigt för oss eftersom omsättningen via telefoni är en riktigt livsnerv, säger Mats Anund.

Affären värderas till 15 miljoner kronor.

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.