Här är Avoki-toppens nya jobb – blir vd på SaaS-bolag

Nytt jobb Anna Albinsson lämnar rollen som CMO på Avoki och blir istället vd på Gridly.

Här är Avoki-toppens nya jobb – blir vd på SaaS-bolag
Anna Albinsson, foto: Gridly.

Gridly, som startade som en plattform för flerspråkig innehållshantering för spelindustrin är ett snabbväxande SaaS-bolag, och har snabbt vuxit till att bli en ledande aktör inom ContentOps. Plattformen hjälper företag att effektivisera sina arbetsflöden och lokalisera innehåll för globala marknader.

Nu står det klart Anna Albinsson, som närmast kommer från rollen som CMO på Avoki, blir ny vd på bolaget.

Vad lockar med Gridly?

– Det som verkligen lockar mig med Gridly är företagets starka fokus på innovation och förmågan att kombinera teknologi och innehållshantering på ett sätt som redan har attraherat några av världens största spelbolag. Plattformen är en gamechanger inom gaming, och nu ser jag fram emot att visa resten av världen vad Gridly kan åstadkomma, säger Anna Albinsson.

Vad blir det första du gör på ditt nya jobb?

– Jag behöver såklart lära känna verksamheten på djupet – teamet, kunderna och produkten. Sedan blir det full fart på försäljningsinsatserna – plattformen är redo att hjälpa många fler företag som säljer digitala produkter att öka sin konvertering och förkorta time-to-market.

Vad tar du med dig från tiden på Avoki?

– Jag har lärt mig extremt mycket om it-branschen. Och vilken viktig roll it-infrastruktur spelar i vår digitaliserade tid. Det har varit väldigt inspirerande.

Vad blir den största utmaningen i den nya rollen?

– Den största utmaningen blir nog att navigera i en snabbt förändrad marknad där kraven på både teknologi och innovation hela tiden ökar. Att leda en global organisation kräver hybridledarskap och förmågan att bygga en stark, sammanhållen kultur, oavsett var i världen våra team befinner sig.

Vad hoppas du ha uppnått om två år?

– Om två år hoppas jag att Gridly har befäst sin position som den ledande plattformen för innehållshantering och lokalisering. Tillväxtplanen framåt fokuserar på att fortsätta växa inom gaming, men vi ser också stora möjligheter att utöka inom andra globala digitala produkter. Det lokala språket och den lokala kulturen är stark i vår globala värld.

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.