Indicate me släpper nytt ai-verktyg

kontaktcenter Postnord testar företagets nya verktyg för analys av kundinteraktioner.

Indicate me släpper nytt ai-verktyg

Indicate me ligger bakom ett webbaserat verktyg för att ta fram insikter från kundserviceavdelningen och därefter presentera dem på ett lättöverskådlig sätt. Nu ger man sig in på ai-området med en ny lösning som analyserar ärenden som kommer in till kundservice.

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.

– Vårt verktyg ger medarbetarna redskapen att göra egen uppföljning och coaching, för att förbättra kommunikationen och relationen mellan sig och kunderna. Med hjälp av talanalys och ai ger vi nu medarbetarna ännu mer stöd, med en tydligare bild av vad som faktiskt bidrar till en bättre kundupplevelse, säger Lina Bjelkmar, vd för Indicate me.

Enligt Indicate me är verktyget optimerat för det svenska språket och kan ta fram avancerade slutsatser om kvaliteten på kundinteraktionerna, något som ska underlätta arbetet med att göra både kunderna och medarbetarna nöjdare.

Indicate me berättar att flera befintliga kunder kommer att börja använda sig av det nya verktyget under våren. Postnord är redan igång och testar verktyget på sin kundserviceavdelning i Västerås.

– Vår ambition med att testa Indicate me:s nya ai-verktyg är att bli ännu mer proaktiva i vår kundservice. Det kan hjälpa oss att snabbare se var problem uppstår och hur vi kan lösa dem, säger Anders Alfredsson, kundservicechef på Postnord.

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Få nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.