Nu lanseras en ny utbildning som ska hjälpa kundservicechefer att ta nästa steg i sin utveckling och få tillgång till de verktyg som krävs för att kunna utveckla kundserviceverksamheten och jobba mer kundcentrerat.
Kontakta vill hjälpa kundservicechefer att ta nästa kliv
kontaktcenter Organisationen lanserar en certifieringsutbildning för kundservicechefer som drar igång i höst.

Någonting är fel
Läs vidare – starta din prenumeration
Det är organisationen Kontakta som drar igång en ceritiferingsutbildning för kundservicechefer som startar i mitten av september. Man konstaterar att kundservicechefer i regel är bra ledare, men att de ofta saknar strategiska kunskaper och färdigheter.
Utbildningen har namnet ”Certifierad kundservicechef – CX och strategisk ledning inom kundservice” och löper över ett års tid med moment som CX-strategi, utformning av kundupplevelser, ledarskap, implementation av AI och andra digitala lösningar samt förändringsledning.
Utbildningen är utformad för att passa deltagare från alla branscher, oavsett om du ör verksam inom offentlig eller privat sektor.
Det kostar 49 000 kronor att delta i kursen för medlemmar i organisationen Kontakta. Om ditt företag inte är medlem kostar det istället 59 000 kronor.
Här kan du läsa mer om utbildningen, som är uppdelad i fem olika moment under ett års tid.