Kontakta vill hjälpa kundservicechefer att ta nästa kliv

kontaktcenter Organisationen lanserar en certifieringsutbildning för kundservicechefer som drar igång i höst.

Kontakta vill hjälpa kundservicechefer att ta nästa kliv

Nu lanseras en ny utbildning som ska hjälpa kundservicechefer att ta nästa steg i sin utveckling och få tillgång till de verktyg som krävs för att kunna utveckla kundserviceverksamheten och jobba mer kundcentrerat.

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.

Det är organisationen Kontakta som drar igång en ceritiferingsutbildning för kundservicechefer som startar i mitten av september. Man konstaterar att kundservicechefer i regel är bra ledare, men att de ofta saknar strategiska kunskaper och färdigheter.

Utbildningen har namnet ”Certifierad kundservicechef – CX och strategisk ledning inom kundservice” och löper över ett års tid med moment som CX-strategi, utformning av kundupplevelser, ledarskap, implementation av AI och andra digitala lösningar samt förändringsledning.

Utbildningen är utformad för att passa deltagare från alla branscher, oavsett om du ör verksam inom offentlig eller privat sektor.

Det kostar 49 000 kronor att delta i kursen för medlemmar i organisationen Kontakta. Om ditt företag inte är medlem kostar det istället 59 000 kronor.

Här kan du läsa mer om utbildningen, som är uppdelad i fem olika moment under ett års tid.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Få nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.