Mitel analyserar kundinteraktioner med ai-teknik

kontaktcenter Mitel Interaction Recording Insights AI har tagits fram i samarbete med ASC Technologies och bygger på teknik från Microsoft och OpenAI.

Mitel analyserar kundinteraktioner med ai-teknik

Allt fler leverantörer erbjuder smarta lösningar för att analysera kundinteraktioner med hjälp av artificiell intelligens. Nu lanserar Mitel den nya tjänsten Mitel Interaction Recording Insights AI, som erbjuder helt automatiserad analys och kategorisering av all inspelad kommunikation.

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.

Tanken är att man ska kunna dra nytta av den kunskap som ryms i de enorma datamängder som uppstår i kommunikationen med företagets kunder. Genom att använda dessa insikter i kvalitetsarbetet ska man därmed kunna arbeta mer effektivt och minska risken för brister i regelefterlevnaden samtidigt som man får möjlighet att öka kundnöjdheten.

– MIR Insights AI understryker Mitels fokus på praktisk innovation genom att utnyttja nästa generations ai-funktioner för att hjälpa kunderna att öka effektiviteten och förenkla de dagliga aktiviteterna, säger Martin Bitzinger, senior vice president, på Mitel i ett uttalande.

Mitels nya tjänst har en inbyggd generativ ai-motor som baseras på teknik från Microsoft och OpenAI och kan hantera fler än 100 olika språk. Tack vare att tjänsten bygger på generativ ai kan man ställa ärendespecifika uppföljningsfrågor till en inbyggd chattbot och få svar på dessa.

Mitel Interaction Recording Insights AI har tagits fram i samarbete med ASC Technologies.

– Vi tar vårt långvariga och framgångsrika partnerskap med Mitel till nästa nivå med hjälp av ai:s transformerande kraft. Genom att kombinera Mitels avancerade kommunikationsteknik med ASC:s expertis inom insamling och analys gör vi det möjligt för företag att omvandla kundinteraktioner till affärsinsikter. MIR Insights AI tar kvalitetssäkringen till en ny nivå och hjälper företag att öka effektiviteten, minimera riskerna och förbättra kundupplevelsen, säger Dr. Gerald Kromer, vd för ASC Technologies, i ett uttalande.

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Få nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.