Det blir cx-experterna på brittiska Sabio Group som får uppdraget att flytta Vattenfalls kontaktcenter till molnet. Vattenfall, som är en av de största europeiska leverantörerna av el och värme, har valt kontaktcenterplattformen Genesys Cloud CX för att hantera kundkontakter i Norden, Tyskland och Nederländerna.
Vattenfall flyttar kontaktcentret till molnet
kontaktcenter Sabio Group ska hjälpa den svenska energijätten att hantera alla kundkontakter i Genesys Cloud CX.
Någonting är fel
Läs vidare – starta din prenumeration
Genom att samla hela kontaktcenterinfrastrukturen på en enda molnplattform hoppas Vattenfall kunna jobba mer effektivt och ge kunderna tillgång till en omnikanalsupplevelse.
– Det här kontraktet visar att det finns ett stort intresse bland företag att använda molnbaserade kontaktcenterlösningar för att uppnå effektivitet, flexibilitet och leverera enastående kundupplevelser i alla europeiska team och verksamheter, säger Wouter Bakker, som är chef för Sabio Group i Benelux-länderna, i ett uttalande, och fortsätter:
– Sabio är en pålitlig partner för alla organisationer som vill förändra upplevelsen för sina kunder och medarbetare. Vi förstår komplexiteten i att hantera kontaktcenterverksamheter i olika länder, på olika språk och enligt olika regelverk, och vår meritlista på det här området är oöverträffad.
Vattenfall, som ägs av den svenska staten, har omkring 20 000 anställda och kommer att genomföra migreringen till Genesys molntjänster samtidigt i de olika länder som man är verksamma i.
Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se