Molnväxelguiden 2024: Avaya Enterprise Cloud från Avaya

Molnväxelguiden 2024: Avaya Enterprise Cloud från Avaya

1. På vilken teknik bygger er plattform?

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.

Avaya Enterprise Cloud bygger på Avaya OneCloud-plattformen, som integrerar röst, video, meddelanden och samarbetsverktyg. Den använder Microsoft Azure som molninfrastruktur och kan köras som offentlig, privat eller hybrid molnarkitektur​.

2.Er största kund?

Fler än 50 000 anknytningar.

3. Er minsta kund?

Finns kunder med strax under 2000 anknytningar.

4. Största fördelen med er molnväxel?

Skalbar, flexibel och pålitlig lösning som enkelt integreras med andra affärsapplikationer. Globalt system med robust Avaya-teknik och anpassas efter kundönskemål.​

5. En nackdel med er molnväxel?

I regel för organisationer större än 2000 anknytningar.

6. Marknad?

Global

7. Passar för?

Avaya Enterprise Cloud passar för stora företag, myndigheter och organisationer med omfattande behov av kommunikation och samarbete, särskilt för organisationer med global närvaro.

8. Operatörsmöjligheter?

Operatöroberoende. Avaya är också själva operatör på vissa marknader.

9. Tre viktigaste funktionerna för era kunder?

Mobil anknytning, kö-system och Microsoft Teams-telefoni.

10. Grundfunktioner?

Admin-gränssnitt

IVR

Mobil anknytning

Telefoniststöd

Koppling till kontaktcenter-lösning

Kö-system

Röstbrevlåda

Microsoft Teams-telefoni

Annan samarbetsplattforms-koppling för telefoni

Integration med AD

Statistik om telefoni

11. Hur kopplar ni er lösning till Microsoft Teams?

MS Teams widget och/eller direct SIP trunk till MS Teams. Avaya använder MS Teams såsom backoffice agent.

12 Admin av IVR-lösning?

Avaya har webbaserade gränssnitt för admin.

13. Admin av kösystem?

Avayas molnlösningar inkluderar anpassningsbar köhantering för kontaktcenter, med funktioner som samtalsköer, samtalsdirigering och rapporteringsmöjligheter​.

14. Lösning för statistik?

Avaya har webbaserade gränssnitt för att skapa rapporter. Rapporter kan också extraheras till annan databas. Realtidsdata kan visas via webbgränsnitt, telefon GUI (inklusive WebRTC).

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Få nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.