1. På vilken teknik bygger er plattform?
Molnväxelguiden 2024: Go från Teleproffs

Någonting är fel
Läs vidare – starta din prenumeration
Vi använder i grunden mjukvara från Dstny for Service Providers som vi själva sedan utvecklat funktioner och tjänster till. Vi har i nuläget cirka 22.000 dagliga användare i vår lösning.
2.Er största kund?
1500 anknytningar.
3.Er minsta kund?
1 anknytning
4.Den största fördelen med er molnväxel?
Den är fullt skalbar och passar såväl mindre som större företag. Vi paketerar vår lösning som ”all-inclusive” med samtliga basfunktioner, oavsett om kunden vill använda softphone, mobilapp, avancerade köer, menyval etc så har vi ett fast pris per användare för att göra det enkelt för våra kunder. Vår molnlösning har full integration mot samtliga stora operatörer och Microsoft Teams.
Vi levererar vår TeleProffs GO till slutkund med helt egna resurser från försäljning till driftsättning och support för att kvalitetssäkra vårt erbjudande till slutkund.
5. En nackdel med er molnväxel?
Saknar i nuläget en del AI-funktionalitet för krävande kontaktcenterlösningar (Lanseras Q4 2024-Q1 2025).
6. Marknad?
Sverige.
7.Passar för?
Små och medelstora företag.
8 Operatörsmöjligheter?
Vår egna mobiloperatörslösning GO samt med Telia, Telenor, Tele2 och Tre.
9. Tre viktigaste funktionerna för era kunder?
Admin-gränssnitt, Mobil anknytning, Microsoft Teams-telefoni.
10. Grundfunktioner?
Admin-gränssnitt, Hänvisningssystem, Menyval, Mobil anknytning, Telefonist-stöd, Kö-system, Röstbrevlåda, Microsoft Teams-telefoni
Extra funktioner: Voice-bot, chatt-bot, Omnichannel, samtalsinspelningar med AI-funktionalitet, CRM-kopplingar, Kontaktcenter-lösning, Integration med AD, Avancerad statistik för telefoni och teams, Svarstjänst, API-möjligheter, Kalenderkoppling, Callback-lösningar.
11. Hur kopplar ni er lösning till Microsoft Teams?
Vår lösning har en komplett integration mot Teams där kunden kan välja att bara jobba i Teams gränssnitt i mobiltelefonen eller via dator. Samtidigt så får kunden tillgång till alla underliggande växelfunktioner som Teams saknar i dagsläget via integrerad app i Teams. Vår Teamslösning är även fullt integrerad mot dom största mobiloperatörerna på marknaden.
Man kan också välja att jobba som vanligt med mobil och softphone men ändå få linjestatus-synk i båda riktningar mellan Teams och TeleProffs GO, så att man blir upptagen på mobiltelefonen när man sitter i teamsmöte osv.
12. Admin av IVR-lösning?
IVR (Menyval) administreras enkelt och överskådlig av kundens administratör i grafiskt webgränssnitt. Här ser och ändrar man vart respektive knappval ska styras, samt lyssnar av/spelar in röstmeddelande.
13. Admin av kö-system?
Användare som har en tilldelad administratörsroll kan på ett enkelt sätt via mobilapp eller softphone lägga till och ta bort användare i realtid. Användare kan i realtid se kötider samt antal samtal som ligger i kö.
14. Lösning för statistik?
Vår statistiklösning kan leverera realtidsstatistik på ett enkelt sätt i mobilapp samt softphone. Till detta så kan vår lösning leverera en djupare statistik som kan skräddarsys med automatiska rapporter för både telefoni och teams som är anpassade efter kundens verksamhet och kvalitetsmål.
Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se