1. På vilken teknik bygger er plattform?
Molnväxelguiden 2024: Lynes från Lynes Technologies

Någonting är fel
Läs vidare – starta din prenumeration
Plattformen består av egenutvecklad skalbar mjukvara skriven av vårt svenska utvecklingsteam. Vi har också integrerat dedikerade ramverk för specialfunktioner baserade på öppen källkod från aktiva communities.
2.Er största kund?
Ca. 1600 användare
3. Er minsta kund?
1 användare
4.Största fördelen med er molnväxel?
Designad för en mer hållbar kommunikation skapar lynes rätt förutsättningar för det hybrida kontoret – en telefonväxel med extra allt!
5. En nackdel med er molnväxel?
Vi har i nuläget bara två kanaler i vårt egenutvecklade Contact Center som är fullt integrerat i lynes, fler kanaler är på gång!
6.Marknad?
Vår skalbara teknik kan appliceras globalt. I nuläget är vår primära marknad Sverige.
7.Passar för?
Medelstora och stora företag som ställer höga krav på sin kommunikation.
8.Operatörsmöjligheter?
Med mex: Lynes, Telia, Telenor, Tele2, Tre. Utan mex: Telenor Norge & utländska nummer via lynes.
9. Tre viktigaste funktionerna för era kunder?
Uppföljning av samtal
AI-funktioner
Självservice
10. Grundfunktioner?
Vi har alla grundfunktioner på plats. Vi jobbar främst med att innovera genom smart produktutveckling som höjer användarnas produktivitet.
11.Hur kopplar ni er lösning till Microsoft Teams?
Genom att ansluta sitt O365-konto till lynes kan användaren enkelt styra hur bokade MS Teams/Outlook-möten ska kopplas till hänvisningar i lynes. När ett bokat möte startar respektive avslutas ställs hänvisningen automatiskt om, även om möteslängd ändras under pågående möte. Effektiva standardinställningar och inga extra licenskrav gör kopplingen nyckelfärdig! Det går också att aktivera en automatisk synkronisering mellan linjestatus i lynes och obokade samtal/videokonferenser i MS Teams, så att användaren sätts som upptagen i samtal i växeln medan ett samtal eller videomöte pågår i MS Teams. Användaren kan enkelt, med en knapptryckning, vid behov frigöra sin linjestatus i lynes under pågående videomöte.
12.Admin av IVR-lösning?
Direkt i appen, fungerar på mobil, dator, surfplatta och i webbläsaren. I appen kan du skapa nya, editera befintliga, tilldela nummer och generera nya ljudfiler via ai-baserad talsyntes.
13. Admin av kö-system?
Direkt i appen, fungerar på mobil, dator, surfplatta och i webbläsaren. I appen kan du skapa nya, editera befintliga, tilldela nummer, generera nya ljudfiler via ai-baserad talsyntes samt administrera agenter och supervisors.
14. Lösning för statistik?
Kraftfull, integrerad och smart statistik som ger användaren full tillgång direkt i appen. Lätt att söka, filtrera och dela loggar samt tillhörande ljudfiler och transkriberingar i chattar och kanaler vilket idag ofta används för utbildning, återkoppling eller uppföljande syfte.
Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se