Molnväxelguiden 2024: Tendfor Teams från Tendfor

Molnväxelguiden 2024: Tendfor Teams från Tendfor

1.På vilken teknik bygger er plattform?

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.

Plattformen bygger på Microsoft Azure och Microsoft Teams-teknik, vilket möjliggör molnbaserad telefoni direkt i Microsofts ekosystem.

2. Er största kund?

+100 000 anknytningar.

3. Er minsta kund?

20 anknytningar.

4. Största fördelen med er molnväxel?

Den största fördelen är den sömlösa integrationen med Microsoft Teams och molnbaserade tjänster. Diftsäkerhet, skalbarhet och geografiska obundenheten ger så väl lokala som multinationella organisationer en lösning nu och i framtiden.

5. En nackdel med er molnväxel?

Kravet på Microsoft Teams.

6. Marknad?

Tendfor riktar sig till företag och organisationer i alla storlekar, särskilt de som använder eller planerar att använda Microsoft Teams som en del av deras kommunikationslösning.

7.Passar för?

Lösningen passar för företag och organisationer som vill integrera telefoni med sina digitala arbetsflöden, speciellt de som använder Microsoft Teams.

8.Operatörsmöjligheter?

Tendfor erbjuder operatörsoberoende telefoni via Microsoft Teams, vilket innebär att kunder kan använda sin befintliga operatör eller byta till en annan.

9. Tre viktigaste funktionerna för era kunder?

Microsoft Teams-telefoni, kö-system och telefoniststöd.

10. Grundfunktioner?

Grundfunktioner inkluderar samtalsköer, IVR (Interactive Voice Response), integration med Teams, samtalsstyrning och administration i molnet.

11. Hur kopplar ni er lösning till Microsoft Teams?

Tendfor Teams är certifierat av Microsoft enligt ”Extend”-modellen. Det är den intimaste integrationsmodellen som erbjuds av Microsoft idag. Tendfor ansluter bl.a via Microsoft GRAPH-api. Tendfor Teams fungerar tillsammans med Microsoft Calling Plans, Direct Routing, Operator Connect och även nya Teams Phone Mobile.

12.Admin av IVR-lösning?

Tendfor Teams Visitor Flows (IVR) administreras i Tendfor Admin Portal i ett grafiskt verktyg. Tendfor Teams Visitor Flows kan byggas i flera nivåer intelligenta lösningar som samtalsstyrning med hjälp av extern information från till exempel ett CRM-system. Det finns ingen begränsning i antalet Visitor Flows i Tendfor.

13. Admin av kö-system?

Tendfor Teams administreras till 100 procent i Tendfor Admin Portal. All kunder kan själva lätt hantera sina samtalsflöden med ivr, kö och telefonist/agent från ett och samma verktyg.

14. Lösning för statistik?

Tendfor Teams har inbyggt rapportverktyg i Tendfor Admin Portal men erbjuder även export av data för hantering i till exempel Power BI. Den inbyggda rapportmodulen erbjuder 4 standardrapporter på köer, agenter/telefonister med möjlighet till export av data till Microsoft Excel.

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Få nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.