Marknaden för hörlurar sköt iväg som en raket i och med corona. Och något som många snart blev varse om – vanliga konsumentenheter höll inte riktigt måttet. ANC, Active Noice Cancelling, är vad många vänder sig till. Så hur jobbar tillverkarna med tekniken?
Polys försäljningschef: ”Den tid vi lagt in ger effekt för användarna”
Kontoret
Inte bara brusreducering – utan teknik som ökar välmåendet. Hörlurar med Active Noise Cancellling har på kort tid blivit ett viktigt arbetsverktyg för många.
– Det här möjliggöra att vi kan jobba och må bättre, säger Judith Hogan på Poly.

Någonting är fel
Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
Techtidningen premium
Läs vidare – starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in och läs vidare.
– ANC utvecklades i grunden inte som en konsumentteknik och tittar man på genomsnittsmarknaden så skulle jag säga att ANC-enheter ligger på nivån över det vi kallar för vanliga hörlurar, säger Judith Hogan, försäljningschef headsets EMEA på Poly.
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