Enligt Puzzel innebär förvärvet att man kommer att förstärka sitt produktutbud med en omfattande uppsättning ai-drivna verktyg, som gör det möjligt för kontaktcenterchefer att få djupare insikter från kundkonversationer, öka kundnöjdheten och förbättra agenternas prestationer.
Kostnadsfritt nyhetsbrev
Få den senaste uppdateringarna direkt i inkorgen.
– Genom förvärvet av Capturi tar vi ett stort steg framåt i vårt uppdrag att ge företag möjlighet att leverera överlägsen kundservice. Capturis ai-drivna samtalsanalys kompletterar perfekt våra befintliga lösningar och vårt senaste förvärv inom konversations-ai, vilket gör det möjligt för kontaktcenter att få handlingsbara insikter som förbättrar kundnöjdheten och den operativa effektiviteten, samtidigt som värde skapas för deras organisationer, säger Frederic Laziou, vd för Puzzel i ett uttalande.
Enligt ett pressmedelande kommer de anställda på Capturi att integreras i Puzzels verksamhet i samband med förvärvet.
Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se
publicerad 22 oktober 2024