Zoom växte rekordsnabbt under coronapandemin, när allt fler företag upptäckte företagets plattform för videomöten, men idag har man diversifierat sitt produktutbud och erbjuder bland annat en komplett kontaktcenterplattform.
Så snabbt växer Zooms kontaktcenteraffär
branschen Nu används Zooms kontaktcenterplattform av över 1100 organisationer – samtidigt som man tecknat sitt hittills största kontrakt.
Någonting är fel
Läs vidare – starta din prenumeration
Nu har Zoom tecknat sitt hittills största avtal rörande just kontaktcenterplattformen, vilket CX Today rapporterar om. Man vill inte namnge kunden, men enligt Zooms vd Eric Yuan ska man ha vunnit kontraktet i konkurrens med flera andra leverantörer.
Det sammanlagda antalet organisationer som använder sig av Zoom Contact Center ska nu ha passerat 1100 stycken. Under årets andra kvartal knöt man till sig 117 ”större kunder”. När det gäller Zooms totala användarbas, inklusive videomötes-, samarbets- och telefoniplattformarna, så har man i dagsläget drygt 191 000 företagskunder och omsättningen växer stadigt om än blygsamt.
Enligt Zooms egna uppgifter ska man i fyra av de tio största affärerna ha ersatt en befintlig, molnbaserad kontaktcenterplattform medan man i sex av fallen ersatte en onprem-lösning.
Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se