Solidus ökar tempot

Kontaktcenter Det blir mer fart i kontaktcentret med den senaste versionen av Aastra Solidus Ecare. Plattformen får förbättrad kampanjhantering med dialer och nya funktioner för återuppringning.

Solidus ökar tempot

När Solidus Ecare 8.1 släpptes för några månader sedan var det fokus på sociala medier, virtualisering och Blustar uc-klienten. Nu kommer version 8.2 och då är kundnöjdhet och ökad produktivitet ledord. Konkret handlar det om nyheter på framförallt tre områden: återuppringning, automatisk uppringning i utgående kampanjer och fler möjligheter i klienten Blustar Agent.

Det är flera nya funktioner för personer som placeras i kö och väljer att bli uppringda senare. De behåller sin plats i kön och Solidus Ecare ringer automatiskt upp så fort en handläggare blir ledig. Man kan nu även begära återuppringning via sms eller från en webbsida.

Koppla in expert

Version 8.2 kommer med en effektivare kampanjhantering, enligt principen för automatisk ”progressive dialing”. Kontaktcentret konfigureras så att det alltid finns en ledig handläggare som kan ta samtalet när kunden blir uppringd. Tanken är att det ska bli mer försäljning med samma resurser.

Med Blustar Agent blir det enklare att aktivera medarbetare utanför kontaktcentret för att ta hand om förfrågningar vid tillfälliga samtalstoppar och att koppla samtal till experter vid behov. En handläggare kan också konsultera en kollega via chattfunktionen i fönstret för att kunna ge kunden ett snabbt och korrekt svar. Webbläsarflikarna i BluStar Agent erbjuder ett enda gränssnitt när man behöver integrera Solidus med företagets övriga applikationer eller kommunikationskanaler, exempelvis flikar för sociala medier.

Ett par andra förbättringar i Solidus Ecare 8.2 är stöd för voicexml i script manager och inspelning av samtal vid behov för Blustar Agent.

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Få nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.