Kundservicejätten bryter språkbarriären med AI-teknik

kontaktcenter Transcom tar hjälp av AI-teknik från Sanas för att öka tydligheten i telefonikanalen.

Kundservicejätten bryter språkbarriären med AI-teknik

Du har säkert sett hur AI-teknik används för att transkribera röstsamtal eller för att översätta mellan olika språk, men det finns även andra användningsområden. Ett exempel på detta är företaget Sanas och deras lösning för att förbättra ljudkvaliteten och den språkmässiga träffsäkerheten i ett pågående telefonsamtal.

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.

Transcom, som är en av de stora globala outsourcingleverantörerna inom kundservice och bpo (business process outsourcing) kommer nu att ta hjälp av Sanas AI-baserade översättningstjänst för att säkerställa smidiga kundinteraktioner, även i de fall agenterna sitter i ett annat land och kanske inte behärskar språket perfekt.

– Med Sanas branschdefinierande brusreduceringsteknik förbättrar vi kundnöjdheten för våra klienter genom kristallklar kommunikation. Att samarbeta med Sanas för att leverera denna innovation globalt till våra kunder var ett enkelt beslut, säger Brian Johnson, vd för Transcom i ett uttalande.

Sanas egenutvecklade talförståelseplattform kan både förbättra ljudkvaliteten och agenternas uttal i realtid, nästan oavsett vilket språk det handlar om. Det finns ett antal ljuduexempel tillgängliga på Sanas webbplats och resultatet är imponerande.

– I slutet av 2024 hade vi fler än 250 000 agenter som använde vår brusreduceringsprodukt, och att Transcom är en av de första bpo-aktörerna att bli helt brusfri är en stor milstolpe i den riktningen. Vi är tacksamma för Transcoms fortsatta partnerskap och förtroende, säger Sanas-grundaren Sharath Keshava Narayana i ett uttalande.

Transcom har idag 85 kontaktcenter i 29 olika länder och man menar nu att man sätter en ny standard när det gäller tydlighet och kvalitet inom kundsupport på en global nivå.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Få nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.