Björn Forsén från Calabrio kom förbi vår tv-studio för att berätta om de senaste trenderna inom WFM, work force management, och hur Calabrios plattform hjälper dig att optimera bemanningen i kontaktcentret.
Utbildnings-tv: Del 3 om WFM (work force management)
kontaktcenter Work force management, WFM, är en grundläggande funktion i kontaktcentret. Tillsammans med experten Björn Forsén från Calabrio går vi igenom de senaste trenderna och tekniska hjälpmedlen.

Någonting är fel
Läs vidare – starta din prenumeration
Ett modernt kontaktcenter bjuder på en del speciella utmaningar när det kommer till bemanningsplaneringen, bland annat i form av oförutsedda händelser som kan leda till en plötslig ökning av antalet inkommande ärenden. Det gäller också att se till att de många olika kanaler som används i ett modernt kontaktcenter bemannas på rätt sätt.
Det här är det tredje och sista avsnittet om WFM. Du hittar länkar till de övriga avsnitten längre ned i denna artikel.
Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se